کسر از خدمت سربازی دانشجویان در یک قدمی اجرا؛ انجام نیازهای پژوهشی فاتب در قالب پروژه‌‌/ حمایت مالی از طرح‌های تحقیقاتی

دانشجویان دکتری و کار‌شناسی ارشد پس از تصویب پروژه‌شان در شورای پژوهشی فاتب و صدور مجوز از طرف ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرا و انجام پروژه از ۲ تا ۱۲ ماه کسر در خدمت سربازی برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، نشست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در راستای اجرای مفاد تفاهم‌نامه فی مابین به میزبانی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

سرهنگ ظفر چراغی در این نشست با توجه به توانمندی‌های دفتر تحقیقات فاتب به تبیین نیازهای پژوهشی این مرکز پرداخت و گفت: دانشجویان دکتری و کار‌شناسی ارشد می‌توانند نیازهای پژوهشی فاتب را در قالب پروژه‌های کسر از خدمت سربازی انجام دهند.

رییس دفتر تحقیقات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت:‌ پس از تصویب پروژه در شورای پژوهشی فاتب، مجوز آغاز طرح از طرف ستاد کل نیروهای مسلح صادر و پس از پایان طرح، دانشجو می‌تواند از ۲ تا ۱۲ ماه کسر در خدمت سربازی استفاده کند.

چراغی افزود: هماهنگی‌های لازم قبل از اجرای طرح با مبادی مربوطه انجام و توضیحات لازم در اختیار محقق قرار می‌گیرد.

وی گفت: استادان دانشگاه و دانشجویان دکتری هم می‌توانند با انجام طرح‌های تحقیقاتی با موضوعات مورد نیاز فاتب از حمایت مالی و معنوی برخوردار شوند.

چراغی افزود: محور‌ها و اولویت‌های کلی پژوهشی فاتب غیرصنعتی بوده و تاکید ما در حوزه علوم انسانی با رویکرد نظم و امنیت اجتماعی است.

سرهنگ موسی عباسی کارشناس ارشد اداره پژوهش دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز با تاکید بر شناسایی ناهنجاری‌های روز تهران بزرگ افزود: پژوهشگران باید با توجه به نیازسنجی‌های روز ما طرح‌ها و پروژهای خود را انتخاب کنند و برای هر طرح تحقیقاتی ناظری از طرف نیروی انتظامی معرفی می‌شود تا در فرایند تحقیق حمایت کند.

وی همچنین حمایت مخترعان و ایده‌پردازان از سوی دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ را یادآور شد.

عباسی از چاپ مقالات علمی استادان و دانشجویان در فصلنامه علمی تخصصی با عنوان «دانش انتظامی پلیس پایتخت» خبر داد و گفت: فصلنامه مذکور با مجوز وزارت علوم می‌باشد و به زودی به درجه علمی پژوهشی ازتقاء می‌یابد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی نیز با توجه به چشم‌انداز واحد تهران مرکزی مبنی بر کیفی‌سازی و کاربردی کردن طرح‌ها و تحقیقات پژوهشی و همچنین بهره‌گیری از خرد جمعی افزود: با توجه به مفاد تفاهم‌نامه فی مابین و اجرای این تفاهم‌نامه فرصتی مناسبی برای دانشجویان و استادان این واحد بزرگ دانشگاهی است تا بتوانند با توجه به نیاز روز جامعه با نهاد‌ها و سازمانهای دیگر در راستای کاربردی شدن پروژه‌ها مشارکت داشته باشند.

دکتر علیرضا فیض‌بخش گفت: هدف از این تفاهم‌نامه استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی و فناوری در راستای استمرار ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به منظور بر طرف کردن نیازهای متقابل است.

فیض بخش پروژه‌های تحقیقاتی، تالیف و ترجمه کتب، اجرای پایان‌نامه‌های مقطع کار‌شناسی ارشد و رساله دکتری در ازای کسر خدمت سربازی برای دانشجویان کار‌شناسی ارشد و دکتری و با حمایت مالی برای تحقیق استادان و دانشجویان در این تفاهم نامه را قابل اجرا دانست.

20101

کد خبر: 533097

وب گردی

وب گردی