سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار: حماسه عاشورا، رودی است که در تاریخ بشریت امتداد دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با بیان اینکه عاشورا یک واقعه بزرگ، بی‌نظیر و الهام‌بخش است، گفت: این حادثه تا امروز زنده و تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر طاهره میرساردو، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با بیان اینکه ایثار، فداکاری و شجاعت سید و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) موجب پایداری و رمز ماندگاری اسلام است، گفت: هرساله عزاداری‌ها و برنامه‌های ویژه ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی با جوش و خروش و با عشق و علاقه بی‌نظیر به اهل بیت (ع) در ایران اسلامی و همه کشورهای مسلمان حتی کشورهای اروپایی و غرب برگزار می‌شود.

او درس‌های عاشورا را همواره زنده، حیات‌بخش و الهام بخش برشمرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) بود و اگر امروز این فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر انجام گرفته و در جامعه برقرار شود همه واجبات برقرار خواهد شد.

این استاد جامعه شناسی با بیان اینکه قیام کربلا از آغاز تا پایان، تجلی‌گاه عشق و شور و شجاعت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش بود، گفت: صلابت، ایستادگی و قاطعیت امام در مخالفت با یزید و عدم بیعت با وی، حرکت به سوی کوفه و مبارزه با یزیدیان، عدم تزلزل روحیه ایشان پس از آگاهی اخبارکوفه، آمادگی برای نثار خون در راه دین اسلام، نهراسیدن از انبوهیِ سپاه گرد آمده در کربلا، رزم آوری‌های سلحشورانه و بی‌نظیر، همه جلوه‌هایی از شجاعت امام و یارانش و بخشی از فرهنگ عاشورا است.

سرپرست واحد گرمسار گفت: امام حسین علیه السلام با شهادت خویش تاریخ بشر را پر از حماسه، شجاعت و ایثار کرد و درس آزادگی، عزت و سربلندی را به همه آزادگان جهان آموخت و ایشان برای باقی ماندن اسلام، خون خود را نثار کرد و در این راه توفیق پیدا کرد و توانست اسلام را بیمه کند.

او گفت: حماسه عاشورا مانند رودی است که در تاریخ بشریت امتداد دارد و هر تشنه‌ای را در هر یک از نیازهای بشری سیراب می‌کند و نیاز جامعه امروز ما به فرهنگ عاشورا و درس های تمام نشدنی آن بیش از پیش احساس می‌شود.

20104

کد خبر: 533199

وب گردی

وب گردی