آزادی 19 زندانی غیرعمد یزدی

با همت مردم و همزمان با ماه محرم مراسم آزادی ۱۹ نفر از زندانیان جرایم مالی غیر عمد یزد در اداره کل زندان‌های این استان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و خیرین استانی برگزار شد محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری و رییس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد در سخنانی گفت: اثرات اجتماعی این اقدامات معنوی قطعا فردی نبوده و علاوه بر شخص زندانی منافع آن در سلامت اجتماعی هم به طور کامل قابل مشاهده خواهد بود.

او با ارائه گزارش عملکرد این نهاد مردمی در راستای آزادی زندانیان مالی افزود: مجموع بدهی ۱۹ نفر از زندانیانی که امروز توسط ستاد دیه و با حمایت مالی گروه تعاونی پیشگامان آزاد می‌شوند بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال بود که مبلغی در حدود ۱۰ میلیارد ریال آن از سوی شاکیان گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

حبیبی با اشاره به جمعیت 126 نفری مددجویان سطح زندان‌های این استان گفت: تعداد 50 نفر از این مددجویان بابت چک و 50 نفر هم در راستای تعهد مهریه‌های نامعقول روانه حبس شده‌اند.

گفتنی است جمال قضاوتی دادستان عمومی و انقلاب یزد و نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه استان، امینی معاون اداری مالی دادگستری و عضو هیات مدیره ستاد دیه استان و احمدی مدیر زندان های و رییس هیئت مدیره استان یزد از دیگر حاضرین این همایش گلریزان بودند.

105105

کد خبر: 533201

وب گردی

وب گردی