استقبال زنان از آبرسانی پوست در آرایشگاه ها !

یک متخصص پوست و مو گفت: خانم‌ها از انجام درمان‌هایی مانند آبرسانی پوست در آرایشگاه‌ها بیشتر استقبال می‌کنند تا مطب پزشکان متخصص در حالی که مواردی این چنینی باید زیر نظر پزشک مربوطه انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، عبدالرضا عرفانی با بیان اینکه آبرسانی یا هیدرودرمی‌ برای پوست‌های خشک یا پوست‌هایی که رطوبشان کم است استفاده می‌شود، ادامه داد: افرادی که زیاد صورت خود را می شویند، پوست خشک‌تری نسبت به افردای که کمتر از مواد شوینده استفاده می‌کنند، دارند.

او با بیان اینکه معمولا افرادی که در نواحی خشک زندگی می‌کنند بیشتر نیازمند آبرسانی پوست هستند؛ چرا که پوست آن‌ها خشک و از رطوبت کمتری برخوردار است، افزود: آبرسانی روشی است که بر اساس آن به رطوبت پوست کمک می‌شود و لازم است آموزش‌هایی به بیمار داده شود که کمتر پوست صورت را شست و شو دهد تا نیاز کمتری به آبرسانی داشته باشد.

این متخصص پوست و مو به استفاده از کرم‌های آبرسان تاکید کرد و گفت: شست و شوی مکرر پوست به بافت آن آسیب می‌رساند و منجر به خشک شدن پوست می‌شود. لازم است بعد از شست و شو از کرم‌های آبرسان استفاده شود.

عرفانی با اشاره به اینکه استفاده از وسایل آرایشی منجر به آسیب رسیدن به پوست و در نتیجه خشکی پوست می‌شود، ادامه داد: خانم‌ها بیشتر در آرایشگاه‌ها از آبرسانی پوست استقبال می‌کنند تا مطب پزشکان متخصص، در حالی که موارد این چنینی باید زیر نظر پزشک مربوطه انجام شود.

او با بیان اینکه پزشکان متخصص بیشتر با استفاده از کرم‌های چرب و آبرسانی سعی در درمان خشکی پوست بیمار می‌کنند، تاکیدکرد: ماندگاری ویتامینه کردن یا آبرسانی به پوست چندان زیاد نیست و روش هیدرودرمی برای پوست‌های آکنه دار،‌ موجب بسته شدن منافذ آکنه و تشدید آن می‌شود.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه کرم‌های چرب و آبرسان برای پوست‌های چرب و جوش دار مفید نیست، گفت: آبرسانی پوست سن خاصی ندارد و مواردی مانند آبرسانی یا بوتاکس بر حسب نیاز پوست و نه سن افراد انجام می‌شود و در هر سنی که پوست آسیب ببیند نیاز به درمان دارد.

20106

کد خبر: 533337

وب گردی

وب گردی