رقم سیاه جرم قاچاق مشروبات الکلی همچنان بالاست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی خصوصاً در مناطق مرزی، امسال چند باند قاچاق و توزیع مشروبات الکلی را در سیستان و بلوچستان منهدم کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدعلی حمیدیان در سومین نشست تخصصی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان که با هدف شناسایی راهکارهای مؤثر در حوزه پیشگیری از قاچاق مشروبات الکلی برگزار شد، افزود: مرزهای گسترده زمینی و دریایی استان یکی از مهم‌ترین عوامل تسهیل قاچاق ارز و مشروبات الکلی است و خصوصاً در مرزهای دریایی جنوب استان اقدامات مؤثری در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی صورت پذیرفته است.

او گفت: متاسفانه رقم سیاه جرم قاچاق مشروبات الکلی همچنان بالاست و باید پذیرفت تا وقتی نتوانیم به بخش نامنظم و ناشناخته رقم سیاه جرایم دسترسی پیدا کنیم، نمی‌توانیم بررسی و تحلیلی علمی در این خصوص انجام داد.

معاون رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بر ضرورت جرم انگاری منطقی و علمی این پدیده در نظام عدالت کیفری، حمایت از سیاست جنایی واحد و منسجم در این حوزه و توسعه راهکارهای پیشگیرانه غیرکیفری در سیاست اجتماعی موجود تاکید کرد.

حمیدیان با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی خصوصاً در مناطق مرزی به رصد مستمر شبکه‌های قاچاق می‌پردازند و با حمایت نهاد قضایی، چند باند قاچاق و توزیع مشروبات الکلی در سطح استان در سال‌ جاری را منهدم کرده‌اند کشف بیش از 34 هزار بطری مشروبات الکلی را تنها نمونه‌ای از اقدامات امنیتی و انتظامی سال جاری در این حوزه برشمرد.

او بر ضرورت اقدامات مشترک بین سازمان‌های متولی، تسریع در رسیدگی پرونده‎های مرتبط با قاچاق کالا، تامین منابع انسانی و تجهیزاتی در حوزه مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی و استفاده از ظرفیت‌های مناسب فرهنگی و وسایل ارتباطی جمعی در حوزه ارتقای آگاهی‎های عمومی در خصوص پیشگیری از قاچاق مشروبات الکلی تاکید کرد.

20106

کد خبر: 533416

وب گردی

وب گردی