تأمین معاش از خانه های بوم گردی/ به خانه‌های بوم‌گردی باید توجه ویژه شود

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با تاکید بر اینکه بحث خانه‌های بوم‌گردی باید مدنظر قرار بگیرد، گفت: مردم منطقه می‌توانند در کنار کشاورزی از خانه‌های بوم‌گردی تامین معاش کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمد حسن طالبیان در دیدار بازرسان و کارشناسان IUCN (اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط‌زیست) با استاندار کرمان با تاکید بر استانداردسازی خانه‌های بوم‌گردی توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: با ارائه تسهیلات برای استانداردسازی خانه‌های بوم‌گردی، مردم خود امنیت منطقه را تضمین خواهند کرد.

او از پرونده ثبت جهانی بیابان لوت به عنوان بزرگترین پرونده‌ای یاد کرد که می‌تواند هدایتگر دیگر پرونده‌ها باشد.

«محمود وفایی»، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سطح استان کرمان کلکسیونی از آثار طبیعی، تاریخی و مجموعه‌ای از اقلیم‌های متفاوت و در کنار آن هم جاذبه‌های کویری بی‌نظیری داریم، تأکید کرد: بعد از اینکه شما کویر کرمان را مورد بازدید قرار دادید، انتظار ما این است که سِیر جهانی شدن این پرونده هرچه سریع‌تر طی شده تا عظمت آن به همه جهانیان معرفی شود.

او افزود: در زمینه تأمین امنیت و همکاری مردم محلی در جهت جهانی شدن دشت لوت هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در مجموعه استان کرمان همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی آمادگی لازم را برای نهایی شدن این اتفاق بسیار مهم دارند و امیدواریم با کمک شما، نمونه بی‌نظیری از کویر لوت بهتر از قبل به جهانیان بشناسانیم.

«ماهر محجوب»، ارزیاب تونسی یونسکو با تشکر از دست‌اندرکاران استانداری و اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان برای مهیا ساختن تیم خوبی برای سفر به لوت افزود: سایت طبیعی بیابان لوت بسیار گسترده و ثبت جهانی این اثر طبیعی منوط به همکاری مردم محلی است.

او به قطور بودن پرونده ثبت جهانی بیابان لوت و اطلاعات زیاد آن اشاره کرد و گفت: برای تکمیل پرونده به استان کرمان سفر کردیم و رابطه بین جوامع محلی در این پرونده بسیار مهم بود.

ارزیاب تونسی یونسکو از حضور خود در بین مردم محلی بخش شهداد اظهار خرسندی کرد و گفت: ایران عضو (IUCN) یا اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت است که این مسئله مهم ثبت جهانی بیابان لوت را به مراتب آسان تر می کند.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 533604

وب گردی

وب گردی