بیش از 140 هزار طلبه بسیجی در کشور فعالیت می کنند

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از شناسایی و فعالیت بیش از 140 هزار طلبه بسیجی خواهر و برادر در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازسپاه نیوز ؛ حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان اینکه بیش از 140 هزار طلبه بسیجی در کشور فعالیت می کنند گفت: وجود بسیج طلاب و بسیج اساتید پدافند و پادزهر مناسبی برای خنثی کردن توطئه ها و دسیسه های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: یک موسسه پژوهشی آمریکایی اخیرا تحلیلی را ارایه کرده است که غربی ها برای رسیدن به اهداف شوم خود در کشورمان، باید به جای سرمایه گذاری در دانشگاه ها، حوزه های علمیه را مورد تهاجم قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به برنامه ها و اقدامات پژوهشگاه امام صادق(ع)، انتشار بیش از 700 عنوان کتاب ارزنده فرهنگی و عقیدتی در این پژوهشگاه را یاد آور شد و گفت: این پژوهشگاه دارای غنای علمی است که واحدهای سیاسی و عقیدتی نیروهای نظامی و انتظامی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با اشاره به چاپ کتاب 'انسان مطلوب' با 170 سرفصل و تبیین مسایل مورد نیاز جوانان و همچنین انتشار کتاب 'پاسدار مطلوب' از تهیه و تدوین کتاب 'خانواده مطلوب' خبر داد و گفت: پژوهشگاه امام صادق(ع) تاکنون به بیش از 8 هزار پرسش فرهنگی و عقیدتی پاسخ گفته و ما همواره در تلاش هستیم تا بر اساس شرایط و اقتضائات روز گام برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در پایان با بیان اینکه جشنواره سلمان فارسی به همت پژوهشگاه امام صادق(ع) روز 26 آذرماه در قم برگزار می شود، اظهار داشت: این جشنواره اهداف ارزشمندی را در حوزه علوم انسانی اسلامی دنبال کرده و در پی تعمیق فرهنگ پژوهش در میان نیروهای نظامی و انتظامی است .

گفتنی است ، آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این جشنواره 12 آبان ماه می باشد.

آیت الله مکارم شیرازی:دشمنان افراطی گری در منطقه را دامن می زنند

همچنین در این دیدار آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان اینکه دشمنان امروز به دنبال نفوذ هستند تا ما را به خودمان گرفتار کنند گفت: باید در برابر این توطئه ها آگاه و بیدار باشیم تا آلت دست دشمنان نشویم.

وی یکی دیگر از توطئه ها و راههای ضربه زدن دشمنان را به راه انداختن جنگ های نیابتی در کشورهای اسلامی دانست و گفت: آنها می خواهند تشکیلات تروریستی در جهان اسلام را ادامه دهند و خودشان از دست اندرکاران این ماجرا هستند، شاهد این مساله نیز ائتلاف ظاهری است که علیه داعش به راه انداختند و هیچ اقدام موثری انجام ندادند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به جنگ نرم دشمنان و نقشه های شوم آنها برای گسترش شبهات و فساد اخلاقی در جامعه، خاطرنشان کرد: ما باید در برابر این توطئه ها حالت تهاجمی داشته باشیم و برای اثربخشی بهتر، فعالیت ها را به صورت جمعی انجام دهیم که نمونه بارز آن بسیج است.

وی با بیان اینکه اقدامات علمی و فرهنگی در سپاه خوب و مناسب بوده و ما این فعالیت ها را تایید و بر توسعه آن سفارش می کنیم، اظهار کرد: امروز باید بسیج در میان همه اقشار و اصناف جامعه رشد و توسعه یابد، زیرا بسیج افکار و اندیشه هایی که در جهت تعالی اسلام و انقلاب است را گردهم می آورد.

این مرجع تقلید بر ضرورت انتشار مناسب آثار علمی و فرهنگی ارزنده در جامعه و در میان گروههای مخاطب تاکید کرد و گفت: امروز باید از تمامی ابزار و امکانات در برابر دشمنانی که با تمام وجود به میدان مبارزه آمده اند، استفاده کنیم و یقین بدانیم که باطل شکست خواهد خورد و خداوند با ما و همراه ماست.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره سلمان فارسی که در آذرماه سال جاری از سوی پژوهشگاه امام صادق(ع) در قم برگزار می شود، تصریح کرد: سلمان فارسی افتخاری برای همه ایرانیان بوده و زندگی پر برکتشان الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی است که توانست فرهنگ جدیدی را جایگزین آداب و رسوم غلط ساسانیان کند.

203/201

کد خبر: 533810

وب گردی

وب گردی