تهران-ایسکانیوز: مراسم تشییع سیمین بهبهانی روز جمعه از منزل ایشان آغاز می شود و در قبرستان امام زاده طاهر یا بی بی سکینه به خاک سپرده خواهد شد.

علیرضا رئیس دانایی، رئیس نشر نگاه، در این باره به خبرنگار ادبیات ایسکانیوز اعلام کرد: مراسم تشییع پیکر سیمین بهبهانی، صبح روز جمعه مورخ 31 مردادماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: محل تشییع پیکر سیمین بهبهانی از جلوی منزل ایشان شروع می شود.

رئیس نشر نگاه در ادامه گفت: آرامگاه سیمین بهبهانی در امام زاده طاهر یا بی بی سکینه خواهد بود و بعد از مراسم تشییع جنازه، وسایل نقلیه آماده است که همراهان او را به قبرستان برساند.

سیمین بهبهانی از تاریخ 15مرداد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان پارس بستری بود و در تاریخ 28 مرداد ماه درگذشت، در مدت زمانی که سیمین بانو در بیمارستان بستری بود بارها شایعه فوتِ او منتشر شده بود که اعضای خانواده و نزدیکان او این اخبار را تکذیب کرده بودند.

سیمین بهبهانی‌ زاده‌ 28 تیرماه سال 1306 در تهران و به علت سرودن غزل فارسی در وزن‌های تازه به «نیمای غزل» معروف است.

سیمین خلیلی معروف به «سیمین بهبهانی» فرزند عباس خلیلی (شاعر، نویسنده و مدیر روزنامه اقدام) بود. او ابتدا با حسن بهبهانی ازدواج کرد و به نام خانوادگی همسر خود شناخته شد ولی پس از او با منوچهر کوشیار ازدواج کرد.سیمین که در سال ۱۳۳۷ وارد دانشکده حقوق شد، سال‌ها در آموزش و پرورش با سمت دبیری کار کرد.

«سه‌تار شکسته»، «جای پا»، «چلچراغ»، «مرمر»، «رستاخیز»، «خطی ز سرعت و از آتش»، «دشت ارژن»، « گزینه اشعار»، «آن مرد، مرد همراهم»، «کاغذین‌جامه»، «کولی و نامه و عشق»، «عاشق‌تر از همیشه بخوان»، « شاعران امروز فرانسه»، «با قلب خود چه خریدم؟»، «یک دریچه آزادی»، «مجموعه اشعار» و «یکی مثلا این‌که» از جمله کتاب‌های منتشرشده توسط این شاعرند.
کد خبر: 54291

وب گردی

وب گردی