آلودگی نفس مردم را برید/مسئولان به جای نجات صنعت خودرو به فکر نجات مردم تهران باشند

رئیس دانشگاه محیط زیست با اشاره به بسته اقتصادی دولت برای خروج صنعت خودرو از رکود، گفت: آیا تشویق برای افزایش تقاضای خرید خودروی بیشتر از طریق افزایش میزان وام خرید خودرو، بهترین راهکار ممکن است؟

به گزارش ایسکانیوز، اصغر محمدی فاضل افزود: در شرایطی شاهد تشویق برای خرید خودروی بیشتر هستیم که در تهران، پیدا کردن جای پارک خودرو به سختی امکان پذیر است، ترافیک کلافه کننده و آلودگی هوا به دغدغه روزمره شهروندان تبدیل شده است.

او با بیان اینکه تهران، اشباع از خودروهایی شده که امکان حرکت ندارند و خیابان ها در ساعات اوج تردد به یک پارکینگ بزرگ تبدیل می‌شوند، تأکید کرد: این در شرایطی است که با تغییر فصل و کاهش دما، وقوع پدیده اینورژن یا وارونگی دما، ناگزیر است.

تهدید خرید خودروی بیشتر را به فرصت تعویض خودروهای فرسوده تبدیل کنیم

رئیس دانشگاه محیط زیست با اشاره به این که تا چند هفته دیگر، دو باره باید منتظر هشدار بابت عدم تردد کودکان، کهنسالان و بیماران در شهر باشیم، گفت: بار دیگر، افرادی که دچار مشکلات قلبی و تنفسی می شوند در اورژانس ها، صف می بندند و این به معنای یک دور تسلسل تکراری و مسموم در چرخه زندگی مردم است که باید به آن پایان داده شود.

محمدی فاضل با بیان این که درک این معضل نیاز به هوش خارق العاده ندارد، تأکید کرد: قطعاً مدیرانی که بسته تشویقی خرید خودرو را ارائه کرده‌اند نیز در همین خیابان های دود گرفته و پر ترافیک تردد می کنند و از همین هوا تنفس می‌کنند.

او با تأکید بر این که به جای تشویق به خرید خودروی بیشتر به عنوان یک تهدید، می توانیم گزینه تعویض خودروهای فرسوده با نو را به عنوان یک فرصت جایگزین کنیم، گفت: این اقدام، ورود عملی به موضوعی است که سال ها در باره آن فقط حرف زده اند.

رئیس دانشگاه محیط زیست با طرح این پرسش که چرا هنوز در خیابان های تهران که هر ذره اکسیژن در آن از ارزش ویژه ای برخوردار است و حکم کیمیا دارد، خودروهای فرسوده ای که منابع سیار آلودگی هوا محسوب می شوند باید تردد کنند، گفت: زمان تردد ماشین های بازمانده از جنگ جهانی دوم در خیابان های تهران سپری شده است.

محمدی فاضل با اعلام این که مدیران هوشمند هرگز برای حل یک مشکل، راهی که مشکلات جدیدتر و شدیدتری خلق کند را ارائه نمی کنند، تأکید کرد: از تصمیم گیران ارشد کشور، انتظار می رود به جای این که فقط به فکر نجات خودروهای تولیدی و صنعت خودرو باشند، به فکر نجات مردم تهران نیز باشند.

او در پایان با تأکید بر اینکه مدیران صنایع برای بسته تشویقی خرید خودرو، باید ساز و کاری ارائه کنند که با استقبال مردم همراه شود و همزمان تقاضای تعویض خودروهای فرسوده را نیز تحریک و تسهیل کند، گفت: با تبدیل این تهدید به فرصت، می توانیم به بازگشت «آسمان آبی» به شهرمان کمک کنیم.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 543977

وب گردی

وب گردی