خبر خوش دانشگاه آزاد برای مددجویان بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: طی انعقاد تفاهم نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی، از این پس شهریه دانشجویان تحت پوشش این سازمان، مستقیما از سوی سازمان مرکزی بهزیستی پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی، اشاره به انعقاد تفاهم نامه با معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی، گفت: 16 هزار نفر از 36 هزار دانشجو تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

او گفت: به موجب انعقاد این تفاهم نامه با معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی از این پس دانشجویان هیچ مبلغی را تحت عنوان شهریه پرداخت نخواهند کرد بلکه این هزینه‌ها به طور مستقیم توسط بهزیستی پرداخت خواهدشد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن اشاره به آنکه لایحه اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان در حال حاضر در ابعاد مختلف با مشارکت کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در حال بازنگری است، گفت: در لایحه اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان پیش بینی شده که تمامی هزینه‌های تحصیلی دانشجویان در تمامی دانشگاه‌ها اعم از دولتی، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و...توسط دولت پرداخت و تحت پوششان سازمان بهزیستی ریالی را پرداخت نکنند.

بندپی گفت: درحال حاضر نیز تا تصویب این لایحه و به علت آنکه مشکلی در روند تحصیلی دانشجویان تحت پوشش ایجاد نشود با دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه‌ای را منعقد کردیم تا برای پرداخت شهریه مددجویان مشکلی ایجاد نشود.

او در پایان در پاسخ به اظهارات برخی معلولان دانشگاه علمی کاربردی در خصوص عدم پرداخت شهریه آنها ازسوی بهزیستی، گفت: تا به حال با دانشگاه علمی کاربردی تفاهم نامه‌ای را نداشته‌ایم زیرا آن‌ها فاقد هسته مرکزی چون دانشگاه آزاد اسلامی هستند لذا هزینه شهریه دانشجویان این دانشگاه‌ها به طور موردی پرداخت می‌شود.

20104

کد خبر: 543979

وب گردی

وب گردی