تمدید مهلت ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاهها تا ۱۳ آبان

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی صرفا با سوابق تحصیلی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۳ آبان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر حسین توکلی با اعلام این خبر افزود: به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از متقاضیان شرکت در این دوره ها، این مهلت تمدید شد.

وی افزود: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تمدید مهلت ثبت نام و اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته امروز بعداز ظهر بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

توکلی خاطرنشان کرد: امکان ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی سال ۹۴ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) برای تمامی داوطلبان اعم از اینکه در آزمون سراسری سال ۹۴ شرکت کرده باشند و یا شرکت نکرده باشند، فراهم است.

وی اظهار داشت: پذیرش در این مرحله برای تعدادی از رشته های مقطع کاردانی دوره های روزانه دانشگاه های علوم پزشکی، رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور و مقطع کارشناسی پردیس های دانشگاهی دانشگاه های تهران و صنعتی شریف در کیش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: متقاضیانی که حداکثر تا ۳۰ بهمن ۹۴ موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی می شوند می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته (حداکثر ۵۰ کدرشته محل) اقدام کنند.

وی گفت: داوطلبان می توانند علاوه بر انتخاب گروه اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی) در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شوند. همچنین در صورت تمایل می توانند گروه آزمایشی حود را تغییر دهند.

توکلی گفت: با توجه به اینکه پرداخت ثبت نام به صورت اینترنتی است داوطلبان باید از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است استفاده کرده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org و پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار ریال بابت هر گروه آزمایشی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: تا ساعت ۸ صبح امروز ۲۷ هزار و ۴۲۵ داوطلب در این دوره ها ثبت نام کرده اند. ظرفیت اعلام شده از سوی مراکز دانشگاهی بیش از ۵۱۸ هزار نفر است.

20101

کد خبر: 544130

وب گردی

وب گردی