ضرورت بازتعریف روشهای مقابله با ناامنی در مرزهای ایران و پاکستان

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: ارتباط سازمان یافته ای که میان اشرار، گروه های تروریستی تکفیری و قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد شده است ضرورت بازتعریف روشهای مقابله با ناامنی در مرزها را اجتناب ناپذیر نموده است.


به گزارش ایسکانیوز, شمخانی در این دیدار با اشاره به امضای موافقتنامه امنیتی میان دو کشور اظهار داشت: فعال سازی ظرفیت های این موافقتنامه و تداوم رایزنی های برنامه ریزی شده میان مقامات امنیتی و نظامی دو کشور نقش تعیین کننده ای در ایجاد هماهنگی های ضروری برای برقراری امنیت در مرزهای مشترک دارد.

وی با ابراز نگرانی در خصوص پشتیبانی مالی، اطلاعاتی و لجستیکی برخی کشورهای فرا منطقه ای و هم پیمانان منطقه ای آنان از اشرار، گروه های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر برای ناامن سازی مرزهای مشترک ایران و پاکستان افزود: ارتباط سازمان یافته ای که میان اشرار، گروه های تروریستی تکفیری و قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد شده است ضرورت بازتعریف روشهای مقابله با ناامنی در مرزها را اجتناب ناپذیر نموده است.

شمخانی جلوگیری از بروز سوء تفاهم در عملیات مقابله با اشرار و تروریست های مسلح در مناطق مرزی را مستلزم ارتقاء چارچوب های همکاری مشترک مبتنی بر حسن نیت عنوان کرد و افزود: نباید اجازه دهیم که مرزهای مشترک ما به پناهگاه امن گروههایی که هیچ هدفی بغیر بی ثبات سازی منطقه، باج گیری و شرارت سازمان یافته ندارند تبدیل شود.

شمخانی برگزاری مستمر کارگروه های مشترک مرزی، اجرای دوره های آموزشی و مانورهای مشترک میان نیروهای مرزبانی دو کشور و ارتقاء سامانه های تبادل اطلاعات بر خط را از ضرورتهای افزایش هماهنگی میان دستگاههای امنیتی و انتظامی دو کشور برشمرد و آمادگی کشورمان را برای همکاری با دولت پاکستان در این زمینه اعلام کرد.

«چودری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان نیز در این ملاقات با اشاره به اجرای عملیات گسترده ارتش و نیروهای امنیتی این کشور بر علیه اشرار و تروریست های مسلح در منطقه وزیرستان شمالی از عزم راسخ دولت پاکستان برای مقابله مستمر با عوامل نا امنی در مناطق آلوده این کشور خبر داد.

وی ضرورت افزایش هماهنگی های اطلاعاتی و امنیتی میان ایران، پاکستان و افعانستان در موضوع مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و تروریست های مسلح را مورد تاکید قرارداد و افزود: تلاش برای ریشه کنی فقر اقتصادی و فرهنگی در مناطق مشترک مرزی و ایجاد فرصتهای شغلی پایدار برای قبایل ساکن در مناطق فوق نقش تعیین کننده ای در کاهش گرایش به گروههای تروریستی و اشرار درمیان اهالی منطقه خواهد داشت.

201/201

کد خبر: 544148

وب گردی

وب گردی