رییس جهاد دانشگاهی :سن ابتلا به سرطان پستان در ایران بسیار پایین است

رییس جهاد دانشگاهی در کنگره سه روزه سرطان پستان گفت: سرطان پستان، زنان را عنوان کانون خانواده و جامعه هدف قرار داده است.

نیوشا یعقوبی-ایسکانیوز: دکتر حمیدرضا طیبی ادامه داد: در این صورت جامعه نیز مورد تهدید واقع خواهد شد. به همین منظور جهاد دانشگاهی برای توسعه پژوهشکده سرطان سینه، سرمایه گذاری بسیاری انجام داده است . سن ابتلا به سرطان پستان در کشور بسیار پایین است . وظیفه ملی ما این است تا حداکثر تلاش خود را در جهت جلوگیری از این آسیب انجام دهیم و خدمات این پژوهشکده را به بیماران نیازمند ارائه کنیم.

او درباره سرمایه گذاری جهاد دانشگاهی در زمینه سرطان گفت : جهاد دانشگاهی ساختمان بزرگی را برای این مجموعه در نظر گرفته است که امیدواریم تا پایان امسال مراحل ساخت آن به پایان برسد. منابعی برای تامین تجهیزات ساختمان جدید و بزرگ پژوهشکده سرطان پستان در نظر گرفته‌ شده است. گروه های پژوهشی لازم طی دو سال اخیر ، برای جذب نیروی انسانی لازم ایجاد و کارشناسان و محققان مرتبط با این بیماری ، جذب مجموعه شده اند و برنامه های مناسبی برای توسعه فعالیت های پژوهشی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

رییس جهاد دانشگاهی تاکید کرد : جهاد دانشگاهی وظیفه دارد حداکثر حمایت خود را برای توسعه فعالیت های پژوهشکده و ارائه خدمات بیشتر به زنان کشور انجام دهد اما در زمینه تجهیزات با مشکلاتی روبرو هستیم . در زمینه افزایش بودجه جهاد دانشگاهی و ردیف بودجه پژوهشکده سرطان سینه ، مذاکراتی صورت گرفته شده است.

او درباره ساخت بیمارستان سلول درمانی پژوهشگاه رویان گفت: این بیمارستان در مراحل ابتدایی ساخت و پایه‌ریزی قسمت زیرزمین است اما پیشرفت مناسبی ندارد.به دلیل وجود مشکلات مالی شهرداری ،ساخت این بیمارستان با سرعتی که شهرداری قول داده بود پیش نمی‌ رود.

20106

کد خبر: 544156

وب گردی

وب گردی