فعالیت 20 هزار آرایشگاه زنانه غیرمجاز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از فعالیت غیرمجاز20 هزار آرایشگاه زنانه در تهران خبر داده و هشدارهایی را درباره وجود مواد مخدر در قلیان‌ها مطرح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آرمان بحث وجود مواد مخدر مخصوصا مخدر شیشه در سال اخیر بارها از سوی وزارت بهداشت مطرح می‌شد در حالی که مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر منکر این مساله شده و عنوان می‌کردند: در تنباکوی قلیان شیشه یا آمفتامین وجود ندارد.

از ماه گذشته گشت مشترک تعزیرات با همراهی بانوان بازرس اتاق اصناف و بهداشت و قضات زن تعزیرات در آرایشگاه‌های متخلف زنانه حضور یافته و در عمل برخورد با تخلفات آرایشگاه‌ها متخلف در تهران کلید خورد.

به همین نسبت برخورد با آرایشگاه‌های زنانه متخلف که پیش تر از سوی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده بود وارد مرحله اجرایی شد و بازرسان سازمان بهداشت، اصناف به همراه قضات زن سازمان تغزیرات حکومتی در قالب گشت مشترک اقدام به برخورد با این مراکز کردند.

گشت‌های تعزیرات در 5 نقطه تهران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه فقط یک هزار آرایشگاه زنانه در سطح استان دارای مجوز فعالیت هستند، گفت: حدود 20 هزار واحد آرایشگاه زنانه بدون داشتن مجوز قانونی و به صورت غیرمجاز در مناطق مختلف این استان فعالیت می‌کنند.

محمد محمدی با اشاره به تخلفات روی داده در آرایشگاه‌های زنانه استان افزود: رعایت نکردن نرخ و تعرفه‌های قانونی و همچنین انجام فعالیت‌های مرتبط با مسائل درمانی در کنار بروز انحرافات اخلاقی از جمله مهم‌ترین تخلفات این واحدهای غیرمجاز است. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به فعالیت گشت‌های مشترک نظارتی دستگاه‌های اجرایی در سطح استان گفت: نمایندگان و بازرسانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی، بهداشت و درمان و شهرداری برای برخورد سریع و قاطع با متخلفان در گشت‌های نظارتی مشترک حضور دارند. او به شیوه‌های برخورد با متخلفان اشاره کرد و گفت: در برخی موارد با تشخیص بازرسان در محل، حکم توسط قاضی صادر می‌شود.

تخلف در مواد پروتئینی و میوه‌ها

او تعزیرات حکومتی را مرجع رسیدگی به تخلفات دانست و افزود: تعزیرات مرجع بازرسی نیست اما برای همراهی با سایر دستگاه ها، قضات سازمان تعزیرات حکومتی در گشت‌های مشترک نظارتی حضور دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: ما به دنبال پرونده‌سازی نیستیم بلکه محور فعالیت‌های این سازمان، فرهنگ‌سازی است. محمدی با اشاره به محدودیت‌های مادی و نیروی انسانی تعزیرات حکومتی استان تهران، گفت: برای تامین نیازها و انتظارات مردم باید نسبت به تقویت گشت‌های نظارتی اقدام کنیم. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران به برخی تخلفات فراگیر و گسترده که با اقدامات نظارتی عادی قابل رفع نیستند اشاره کرد و گفت: در بحث مواد پروتئینی و میوه‌ها مشکلات و تخلفات زیادی انجام می‌شود.

او گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد میوه‌ها را با مواد شیمیایی رنگ می‌کنند و به قیمت بیشتری به مردم می‌فروشند در حالی که براساس قانون برنامه پنجم توسعه و آیین‌نامه اجرایی قانون حفظ نباتات، دولت باید از فروش هر محصولی که به سم آغشته است یا در تولید آن سم به کار رفته جلوگیری کند.

وجود مخدر در قلیان ها

محمدی به معضل سفره خانه‌های سنتی نیز اشاره کرد و گفت : قلیان در گذشته وسیله‌ای درمانی برای بیماران جذامی‌بوده اما اکنون برای مصرف دخانی از آن استفاده می‌شود.

او از مشاهده کراک، گراس و سایر مواد توهم زا در تنباکوهای معسل (دارای عسل) خبر داد و گفت: این مواد علاوه بر ایجاد وابستگی برای مصرف‌کننده، حالت غیرطبیعی در فرد ایجاد می‌کند. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درادامه به وضعیت نابسامان میدان میوه و تره بار پایتخت اشاره کرد و گفت: نیمی‌از صنوف این بازار مجوز ندارند و حتی حاضر به گرفتن کارت بهداشت برای پرسنل خود نیز نیستند. به گزارش ایرنا، محمدی تاکید کرد: وظیفه اصلی اتحادیه ها، برخورد با اصناف متخلفت و تخلفات صنفی است.

کد خبر: 544219

وب گردی

وب گردی