نوبخت : رییس جمهور دستور لازم بر ای  رسیدگی  به ایلام را صادر کرده است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: از همان لحظات اولیه بروز حادثه سیل در استان ایلام، رییس جمهوری بطور مرتب وضعیت سیل زدگان را از طریق مسوولان استان پیگیری کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز جمعه در نشست مشترک شورای بحران و برنامه ریزی استان ایلام اظهار کرد: ایشان دستور لازم در خصوص رسیدگی به وضع پیش آمده در ایلام را صادر کرده و با توجه به حجم خسارت های وارد شده از بنده خواستند در سریع ترین زمان پس از حادثه به ایلام سفر کنم.


وی افزود: این واقعه نخستین حادثه طبیعی در کشور نبوده و بطور حتم آخرین آنها هم نیست اما نحوه واکنش به این حوادث طبیعی و عملکرد مسئولان بحران داوری نسبت به خدمات رسانی آنها به آسیب دیدگان را با اهمیت می کند.


نوبخت با اشاره به بازدید میدانی از مناطق سیل زده و خسارت های وارد شده به تاسیسات زیربنایی و منازل مردم تاکید کرد: خسارت های وارده بسیار زیاد و بالاست و مردم باید دست گرم و پرتلاش دولتمردان تدبیر و امید را کنار خود حس کنند.


سخنگوی دولت یادآور شد: باید تا قبل از پایان امشب نیازهای ضروری سیل زدگان مورد شناسایی قرار گرفته و تامین شود و دستگاه های مرتبط امکانات و تجهیزات خود را برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان بسیج کنند.


وی خواستار تشکیل ستاد ساماندهی مردمی برای رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان شد و گفت: بدون همراهی مردم خدمت رسانی به سیل زدگان زمان بر خواهد بود البته این به معنی عجز و ناتوانی دولت در خدمات رسانی به مردم نیست بلکه نمونه بارز همدلی و همزبانی دولت با مردم است.


نوبخت ادامه داد: دولتی که توانست بحران هسته ای را بخوبی مدیریت کرده و آن را به سرانجام برساند این بحران های مقطعی و کوچک خللی در اراده و توان خدمت گذاران نظام برای رسیدگی به مشکلات مردم وارد نخواهد کرد.


معاون رییس جمهور گفت: امکانات زیرساختی و تجهیزاتی استان ایلام نسبت به دیگر استان ها کمتر است و با بکارکیری تجهیزات دیگر استان ها تلاش می کینم از آلام و رنج های آسیب دیدگان کم کرده و هر چه سریعتر وضعیت را ساماندهی کنیم.


وی با اشاره به احتمال ادامه بارش ها و کاهش دما تاکید کرد: اسکان اُسیب دیدگان و تامین نیازهای ضروری آنها باید تا امشب انجام شود و در نشست روز یکشنبه هیات دولت شرایط استان ایلام را بطور ویژه مورد ارزیابی قرار داده و اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارت های وارده را تخصیص می دهیم.


نوبخت با قدردانی از تلاش همه ارگان ها و دستگاه های کشوری و لشکری در حادثه سیل اخیر در ایلام افزود: هنوز نتوانسته ایم انتظارات به حق مردم آسیب دیده را تامین کنیم ولی تمام مسئولان و نهادهای اجرایی پای کار هستند تا هرچه سریعتر مشکلات ایجاد شده را بر طرف کنیم.


وی یادآور شد: بخشی از کمک دولت به آسیب دیدگان بصورت بلاعوض و بخشی نیز با استفاده از تسهیلات ارزان قمیت جبران خواهد شد.


نوبخت به طرح های در دست اجرای استان ایلام هم اشاره کرد و گفت: با وجود گذشت هشت ماه از سال اعتبارات برخی از طرح ها بصورت 12 ماهه پرداخت شده و دولت با وجود تنگناهای مالی تلاش کرده منابع مورد نیاز برای تکمیل آنها را اختصاص دهد.


سخنگوی دولت اظهار کرد: پیش از این قرار بود بنابر درخواست مسوولان استان برای رسیدگی و بازدید طرح های در دست اجرا به ایلام سفر کنم که بی شک سفر امروز، سفر آینده بنده را تحت شعاع قرار نداده و در هفته های آینده مجدد به ایلام سفر خواهم کرد.


محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حسین فریدون دستیار اجرایی رئیس جمهوری امروز جمعه برای بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل در روزهای گذشته و بررسی خسارت های وارده به زیرساخت ها و مردم استان و شرکت در ستاد بحران وارد ایلام شد.


بارش 324 میلی متر باران در 72 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اختلال در زندگی عادی و روزانه مردم شده است.


به علت بارش شدید باران فعالیت همه مراکز آموزشی، دستگاه های اجرایی و دولتی و بانک های ایلام روز پنجشنبه در پی اعلام ستاد بحران تعطیل بود، پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد و براساس اعلام ستاد مدیریت بحران بر اثر وقوع سیل سه نفر کشته و یک نفر هم مفقود شده است.

10203

کد خبر: 544227

وب گردی

وب گردی