کاشت 15هزار درختچه زینتی و گل های فصلی در بوستان ها و معابر مرکز تهران

همزمان با آغاز فصل پاییز به منظور زیبایی منظر شهری و بهبود دید بصری معابر مرکزی شهرتهران 15هزار درختچه و گیاه زینتی در بوستان ها و معابر منطقه 11کاشته شد.

به گزارش ایسکانیوز نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 تهران گفت: بهبود منظر سبز شهری علاوه بر کاهش آلودگی های صوتی و آلودگی هوا که در هسته مرکزی شهر تهران اهمیت ویژه ای دارد ؛ باعث ایجاد حس آرامش ، زیبایی منظر و کاهش فشارهای روانی در فضاهای سخت و خشن شهری می شود که با وجود ترافیک های شدید ، ساختمان های عظیم و جمعیت متراکم و شناور روزانه قابل توجه است و اثر مستقیمی بر کیفیت زندگی و محیط زیست منطقه دارد.

اوگفت: بازپیرایی فضای سبز و ایجاد تنوع گیاهی در فصول مختلف بازدهی بسیار خوبی در محیط زیست ، فضاهای شهری و سطح اجتماع دارد که می تواند نیاز شهروندان به وجود فضای آرام بخش را تأمین کرده و با کار کرد زیست محیطی فوق العاده ای که دارد بخش مرکزی شهر تهران را به عنوان محله هایی با کیفیت زیستی مطلوب تبدیل کند.

به گفته آبادیان کاشت 15هزار درختچه زینتی و گل های فصلی در بوستان ها و معابر با این رویکرد در سطح منطقه انجام شده و در همین راستا 2هزار درختچه پیروکانتا در خیابان شیخ محمدی و لچکی معماریان به متراژ 300 متر مربع ، هزار درختچه خرزهره در ضلع شمال خیابان شوش شرقی به متراژ 500 متر مربع ، 10هزار درختچه زینتی رز و گیاهان پوششی در بوستان افق و جلالی به متراژ 700 متر مربع و انواع درختچه از جمله پیروکانتا و خرزهره و بوستان راهپیما به تعداد 2000 درختچه به متراژ 500 متر مربع کاشته شده است.

همچنین در این اقدام سرتاسر پیست بوستان رازی ، بوستان اوستا،باغ راه خیابان کاشان و بوستان دانشجو نیز مزین به درختچه های زینتی و گل های فصلی شده است.

105105

کد خبر: 544347

وب گردی

وب گردی