معاون وزیر خارجه آمریکا در منامه: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، دخالت مسکو در جنگ سوریه نتایج ناخواسته‌ای خواهد داشت و روسیه را وارد باتلاق کرده و موجب ناخشنودی سنی‌های سراسر منطقه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که آمریکا با انجام حملات هوایی علیه داعش و همزمان حمایت از گروه‌های دولت سوریه به دنبال تضعیف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است و از آن طرف روسیه با حملات هوایی خود به دنبال حفظ اسد در سوریه است.

در همین حال آنتونی بلینکن، معاون وزیر خارجه آمریکا طی کنفرانسی امنیتی در منامه در این باره گفت: این باتلاق هر روز گسترده‌تر و عمیق‌تر خواهد شد و روس‌ها را نیز درون خود خواهد کشید. روسیه با همکاری با اسد، حزب الله و ایران میلیون‌ها سنی را در سوریه، منطقه و حتی خود روسیه ناخشنود خواهد کرد.

در این میان جنگ داخلی در سوریه تنش‌های مذهبی و قومی را در منطقه تشدید کرده است چرا که ایران، حزب الله لبنان و تمامی شیعیان از دولت اسد در برابر گروه‌های شورشی که اکثرا سنی هستند، حمایت می‌کنند.

بلینکن در ادامه اظهاراتش گفت: با این حال در حالی که دخالت روسیه در سوریه قدرت مسکو را بر اسد افزایش می‌دهد، جنگ انگیزه‌ای قانع کننده برای فعالیت روسیه در جهت انتقال سیاسی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: روسیه نمی‌تواند در برابر همه کسانی که با حکومت ظالمانه اسد مخالفت می‌کنند حمله نظامی کند. این درگیری نظامی فعلی هم هزینه‌های روزانه اقتصادی، سیاسی و امنیتی دارد.

معاون وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی منطقه‌ای "گفت‌وگوی منامه" خاطرنشان کرد: فعالیت آمریکا در خاورمیانه در حالی که بیش از همیشه عمیق‌تر شده، فراتر از جنبه‌های نظامی است.

وی در ادامه تاکید کرد که بحران سوریه هیچ راه حل نظامی ندارد.

301301

کد خبر: 544462

وب گردی

وب گردی