روسیه: داعش در سقوط هواپیمای مسافربری در صحرای سینا دست نداشته است

وزیر ترابری روسیه اعلام کرد، گزارش‌هایی که در خصوص هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری روسی توسط موشک‌های گروه‌های تروریستی منتشر شده است، قابل اطمینان نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماکسیم سوکولوف، وزیر راه و ترابری روسیه در پی سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در صحرای سیناء مصر اعلام کرد: این که گفته شده این هواپیما توسط موشک شلیک شده از سوی گروه‌های تروریستی سرنگون شده است، صحت ندارد.

وی اظهار کرد: گزارش‌هایی در برخی رسانه‌ها منتشر شده که هواپیمای مسافربری روسیه که از شرم الشیخ عازم سن پترزبورگ بود، توسط موشک شلیک شده از سوی گروه‌های تروریستی سرنگون شده اما اطلاعات مربوط به این گزارش‌ها قابل استناد نیست.

به گفته این مقام روسی کمیته‌ای بین المللی در آینده‌ای نزدیک دلایل سقوط این هواپیمای مسافربری را بررسی خواهد کرد.

در همین حال، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در واکنش به این رویداد گفت که کشته شدن 217 مسافر و 7 خدمه این هواپیما ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است. مدودف خاطرنشان کرد: دلایل وقوع این اتفاق به طور کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیش از این داعش مدعی شد که مسئولیت سرنگون کردن هواپیمای مسافربری روسیه را که روز شنبه در صحرای سیناء در مصر سقوط کرد، برعهده دارد.

منابع مصری از سقوط یک هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سیناء مصر و کشته شدن تمامی سرنشینان آن خبر دادند.

به گزارش اسکای‌نیوز عربی، نیروهای مصری لاشه این هواپیما که از نوع ایرباس 321 بوده و صبح روز شنبه سقوط کرده را در مرکز شبه جزیره سیناء پیدا کردند.

دولت روسیه به دنبال حادثه سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در صحرای سیناء مصر، امروز (یک‌شنبه) را عزای عمومی اعلام کردو جشن‌های روز ملی این کشور نیز لغو شد.

301301

کد خبر: 544541

وب گردی

وب گردی