جشن انتشار یکصدمین شماره بخارا در ونکوور کانادا

جشن انتشار یکصدمین شماره مجله بخارا در ونکوور کانادا برگزار می شود و به همین مناسبت علی دهباشی سردبیر این مجله در دانشگاه های این کشور سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز جشن انتشار یکصدمین شماره بخارا که قرار بود سال پیش برگزار شود، امسال در ونکوور برگزار می شود. مجله بخارا به عنوان یکی از نمادهای اصلی مراکز ایرانشناسی در دانشگاه های دنیا محسوب می شود و در کشورهای فارسی زبان چون تاجیکستان و افغانستان و فارسی زبانان هند و پاکستان جایگاه ویژه ای دارد. بسیاری از محققان و نویسندگان ایرانی چون داریوش شایگان، محمدرضا شفیعی کدکنی و ژاله آموزگار، بهاء الدین خرمشاهی، عبدالحسین آذرنگ، نصرالله پورجوادی و... به طور انحصاری با این مجله همکاری می کنند.

همچنین علی دهباشی مدیر مسئول و سردبیر این مجله به دعوت بخش ایرانشناسی دانشگاه تورنتو و کلوپ کتاب شهر تورنتو 6نوامبر مصادف با 15آبان دز دانشگاه در دانشگاه تورنتو درباره «موقعیت کلی هنر و فرهنگ در ایران» سخنرانی می کند. همچنین وی در یازدهم نوامبر مصادف با 20آبان در بخش ایرانشناسی دانشگاه کنکوردیا به دعوت دکتر ریچارد فولتز و نشریه هفته درباره «راز ماندگاری ایران در طول تاریخ» سخنرانی می کند. همچنین دهباشی در اجتماع ایرانیان شهر ونکور در جلسه پرسش و پاسخ درباره مسائل فرهنگ و هنر در ایران شرکت خواهد کرد.

شایان ذکر است شماره بعدی مجله بخارا به مناسبت بیستمین سالگرد درگذشت دکتر محمدجعفر محجوب، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران منتشر خواهد شد و اشخاصی چون محمدرضا شفیعی کدکنی، ژاله آموزگار، ایرج پارسی نژاد و ... در آن مقاله خواهند داشت.

502502

کد خبر: 544623

وب گردی

وب گردی