دانشگاه آزاد اسلامی سمنان میزبان نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای

نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای در بستر آمایش سرزمین به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، اولین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای در بستر آمایش سرزمین با هدف ارائه راهکارهای مناسب بمنظور ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و کاهش تلفات انسانی به خصوص در محورهای کویری کشور و بهره‌مندی از نظامهای حمل ونقل برای مدیریت پیشرفته ترافیک وایمنی، آمایش شبکه راههای ارتباطی با هدف پایداری، ساماندهی و سازماندهی حمل ونقل جاده‌ای و فعالیت‌های مرتبط با آن توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در این باره گفت: امروزه حوادث جاده‌ای یکی از مهمترین معضلات کشور و اصلی‌ترین عامل مرگ زودرس افراد در جامعه را تشکیل می‌دهند که خود معلول عوامل متعددی هستند که با تجزیه و تحلیل منطقی و عملیات اصلاحی می توان از بخش مهمی از این حوادث و تبعات ناشی از آن جلوگیری کرد.

وی افزود: به منظور برخورداری از نظرات صاحب‌نظران و کارشناسان مرتبط با حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، مهندسی جریان ترافیک به پیشنهاد اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای در بستر آمایش سرزمین در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان قرار گرفت.

رهبر تاریخ برگزاری این سمپوزیوم را 30 دی ماه سالجاری اعلام کرد و افزود: علاقه مندان به ارائه مقاله در این سمپوزیوم می‌توانند تا تاریخ اول دی ماه نسبت به ارسال مقالات خود اقدام کنند.

وی درباره محور‌های این سمپوزیوم نیز گفت: صاحب‌نظران، اساتید و دانشجویان می‌توانند در محور‌های راههای ایمن (راههای کویری)، وسایل نقلیه ایمن، کاربران ایمن، تدوین و اعمال قوانین ترافیکی، ایمنی راه در بستر آمایش سرزمین و سیستم های هوشمند حمل و نقل مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

لازم به ذکر است، تا کنون در برگزاری این سمپوزیوم علاوه بر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان و دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، انجمن آمایش سرزمین ایران نیز همکاری دارد.

20101

کد خبر: 544626

وب گردی

وب گردی