طرح عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب!/  حرکتی غیرانسانی برای کنترل جمعیت نوزادان

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب نه‌تنها مورد تایید ما نیست، بلکه معتقد هستیم این حرکت به‌ هیچ‌ عنوان عمل انسانی نبوده و نباید اجرایی شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از موج علیرضا جزینی با اشاره به اینکه به‌منظور کاهش تعداد فرزندان حاصل از روابط زنان و مردان کارتن‌خواب، وسایل بهداشتی زناشویی در اختیار این عده قرار داده میشود گفت: موضوع عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب از سوی وزارت بهداشت مطرح‌ شده و سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در این طرح نقشی نداشته‌اند.

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: اینکه اخیرا موضوع عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب از سوی برخی از رسانه‌ها مطرح‌شده موضوعی نیست که عملیاتی شده باشد.

جزینی افزود: این موضوع تنها یک طرح بوده و هیچ‌گاه اجازه اجرایی شدن آن را نخواهیم داد.

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تأکید بر اینکه نمی‌توان حق فرزند آوری را از هیچ انسانی گرفت گفت: عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب نه‌تنها مورد تایید ما نیست، بلکه معتقد هستیم این حرکت به‌ هیچ‌ عنوان عمل انسانی نبوده و نباید اجرایی شود.

او ادامه داد: گرفتن حق فرزند آوری از افراد با اصول شرع همخوانی ندارد و به همین خاطر مسوولان وزارت بهداشت نیز این طرح را با جدیت پیگیری نکردند.

جزینی در خصوص اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با کمک به خانواده‌های کارتن‌خواب گفت: به‌منظور کاهش تعداد فرزندان حاصل از روابط زنان و مردان کارتن‌خواب، وسایل بهداشتی زناشویی در اختیار این عده قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود از این طرق از فرزند آوری آن‌ها جلوگیری شود.

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته‌ شده از سوی سازمان بهزیستی کشور به‌ منظور بازگشت زنان کارتن‌خواب به زندگی و توانمندسازی آن‌ها گفت: اقداماتی که اکنون از سوی سازمان بهزیستی کشور به‌منظور بازگشت به زندگی زنان کارتن‌خواب در دستور کار قرار گرفته کافی نیست و باید ارگان‌های دیگر نیز در این رابطه به این سازمان کمک کنند.

او با اشاره به آغاز به کار طرح ارتقای سطح زندگی در منطقه 12 شهر تهران از سوی شهرداری بیان کرد: طرحی که اکنون شهرداری آن را آغاز کرده در صورت عملیاتی شدن می‌تواند پایانی برای آسیب‌های اجتماعی در جنوب شهر تهران باشد و در این مسیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با شهرداری تهران همکاری همه‌جانبه‌ای خواهد داشت.

105105

کد خبر: 544649

وب گردی

وب گردی