استقبال مقاومت فلسطین از پیروزی عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی ترکیه

به دنبال پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات زود هنگام پارلمانی ترکیه، گروه‌های مقاومت این پیروزی را تبریک گفته و آن را پیروزی برای قدس و مسجدالاقصی دانستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی زود هنگام را تبریک گفت.

وی گفت: پیروزی حزب عدالت و توسعه پیروزی برای قدس و مسجدالاقصی و همچنین پیروزی دموکراسی،‌ وحدت، ثبات و امنیت در ترکیه است.

اردوغان نیز ضمن قدردانی از هنیه به دلیل این تماس تلفنی، برپایبندی خود به وعده‌هایش درباره قدس و مساله فلسطین تاکید کرد.

عزت الرشق، از دیگر رهبران جنبش حماس نیز تاکید کرد: پیروزی حزب عدالت و توسعه به رهبری احمد داوود اوغلو پیروزی برای فلسطین، قدس و مسجدلااقصی است.

وی افزود: این پیروزی هدیه‌ای از سوی مردم ترکیه برای فلسطین و تمامی مسائل عادلانه در جهان است.

محمد الهندی، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد: نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه که در آن حزب عدالت و توسعه پیروز شد ناامیدی برای تمامی کسانی است که بر روی بی‌ثباتی در ترکیه حساب باز کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت جدیدی در ترکیه تشکیل شود که ثبات این کشور را حفظ کرده و آن را از تمامی دسیسه‌هایی که منطقه را گرفتار کرده حمایت کند.

رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی نیز گفت: پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی، در دفاع از مسجدالاقصی نقش اساسی خواهد داشت و این پیروزی یک پیروزی تاریخی است.

وی افزود: این انتخابات عامل مهمی برای قدرتمند باقیماندن ترکیه و تلاش آنکارا برای حمایت از مسجدالاقصی و فلسطین است. قدس، استانبول و آنکارا را دوست دارد و فلسطینی‌ها نیز مردم ترکیه را دوست دارند.

10302

کد خبر: 544745

وب گردی

وب گردی