13 آبان روز نثار گل بر مزار دانش آموزان شهید / دفاع از راهبرد دولت در موضوع هسته ای

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: مراسم سالروز 13 آبان امسال با شکوهتر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و از روابط عمومی سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، دکتر حمیدرضا کفاش ضمن اعلام این خبر گفت: 13 آبان، نماد نفی سلطه و تأکید بر استقلال جمهوری اسلامی ایران است که امام راحل(ره) از آن به عنوان «انقلاب دوّم» یاد فرمودند و مقام معظم رهبری نیز بر زنده نگه داشتن این روز عظیم تأکیدات ویژه ای دارند.

او با بیان اینکه تمامی نیروها و امکانات آموزش و پرورش برای برگزاری با شکوه راهپیمایی 13 آبان بسیج شده اند، افزود: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش رأس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 13 آبان زنگ «دانش آموز و استکبار ستیزی» در تمامی مدارس کشور به صدا درخواهد آمد و دانش آموزان با اجرای برنامه های فرهنگی ـ هنری این روز را زنده نگه می دارند.

کفاش اضافه کرد: امسال راهبرد عزتمندانه دولت تدبیر و امید در موضوع هسته ای نیز در کنار سایر برنامه ها تبیین و از دستاوردهای انقلاب اسلامی در این عرصه دفاع خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی و نایب رئیس شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی گفت: تشکل های دانش آموزی به ویژه بسیج، انجمن اسلامی، سازمان دانش آموزی و هلال احمر تمام ظرفیت خود را برای این رویداد مهم بسیج کرده و آماده حضور در برنامه های 13 آبان می باشند.

وی ادامه داد: برنامه های 13 آبان بطور منسجم و خودجوش توسط دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور طراحی و اجرا می شود و یقین دارم مراسم 13 آبان امسال با شکوهتر از سال قبل اجرا خواهد شد.

کفاش گفت: مردم فهیم ایران اسلامی همیشه به تناسب شرایط انقلاب وارد صحنه شده اند و امسال نیز به جهت حساسیت هایی که در منطقه وجود دارد استوارتر از گذشته در میدان استکبارستیزی حاضر خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی در مدارس، غبارروبی و نثار شاخه های گل بر مزار شهدای دانش آموز، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مراسم بازخوانی خاطرات ماندگار «پیام آوران ایثار»، فضا آرایی مدارس و حضور پرشور دانش آموزان به ویژه اعضای تشکلهای دانش آموزی از جمله فعالیت های آموزش و پرورش در روز 13 آبان است.

105105

کد خبر: 544772

وب گردی

وب گردی