افزایش  آمار طلاق با تبلیغ تنوع طلبی در ازدواج

یک عضو هیات علمی دانشگاه‌ اردبیل گفت: بیشترین هجمه دشمن به سبک زندگی اسلامی - ایرانی است و سعی دارد با تبلیغ تنوع طلبی در ازدواج، باعث افزایش طلاق درجامعه شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، تقی دادرس با بیان اینکه نهاد خانواده اصلی‌ترین بنیاد تربیتی است، افزود: درطول تاریخ همیشه عده‌ای سعی داشته‌اند بنیان خانواده‌ها را هدف قرار دهند و استحکام تحکیم خانواده را از بین ببرند.

او با بیان اینکه گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای سعی دارند فرهنگ و هویت جدیدی را برای ما طراحی کنند، گفت: با راه اندازی ده‌ها کانال ماهواره‌ای فجیع تلاش می‌کنند ارزش‌های دینی و اسلامی ما را از بین ببرند.

دادرس اضافه کرد: با طراحی الگوهای جدید روابط بین زن و مرد، والدین و فرزندان می‌خواهند ارزش‌های متعالی را تخریب کنند و به دنبال آن باعث از بین بردن استحکام خانواده شوند. اگر استحکام خانواده از بین رود در کنار آن روابط خانوادگی و صفا وصمیمیت نیز از نابود می‌شود.

او با بیان اینکه متاسفانه آمار طلاق درکشور افزایش یافته است، گفت: هدف اصلی ازدواج در راستای رسیدن به کمال و قرب الهی است که می‌تواند انسان را به جایگاه ارزنده و والایی برساند و این امر نشانگر وجه تمایز نگاه دین مبین اسلام به خانواده است.

دادرس در پایان با بیان اینکه انسان همواره به خانواده نیازمند است، تاکید کرد: نحوه تشکیل و بقای خانواده نقش مهمی در سعادتمندی افراد، جوامع و ملت‌ها دارد لذا باید در تحکیم بنیان‌های خانوادگی بسیار کوشید و دین اسلام در این عرصه برعواملی چون وجود ایمان و تقوا، عشق و محبت، وفاداری، اعتماد متقابل، صبر و شکیبایی، مدیریت صحیح، اخلاق نیکو، شناخت حقوق و وظایف و ... در اعضای خانواده تاکید دارد.

20106

کد خبر: 544795

وب گردی

وب گردی