رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای: نظام مهارت محوری جایگزین مدرک گرایی می شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از تغییر آیین نامه این دانشگاه به منظور هماهنگی با دیگر دانشگاه های وزارت علوم،و تطبیق کادر آموزشی به صورت هیات علمی خبر داد وگفت: نظام مهارت محوری تا چند سال آینده حرف اول را خواهد زد.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود شفیعی در نشست خبری امروز با موضوع پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای با ۱۵۰ هزار دانشجو و ۱۷۲ مرکز در کل کشور،شامل مجموعه ای از مراکز آموزش عالی فنی، حرفه ای و مهارتی است که هدف آن تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بخش صنعت، حرفه ها و کشاورزی است.

او با تاکید بر اینکه توجه ویژه به توانایی های عملی و مهارتی دانشجویان، تقاضا محوری و کارآفرینی از برجستگی های دانشگاه فنی و حرفه ای است، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای در افق چشم انداز۱۴۰۴، دانشگاهی است در تراز دانشگاه های برتر و توانمند در زمینه تربیت نیروی انسانی متعهد، ماهر و متخصص در خور جامعه دانش بنیان، پیشرفته و صنعتی که در رده ی جهانی شناخته شده خواهد بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در آموزش عالی کشور گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای هنگامی که به وزارت علوم آمد،ساختارش به معنای واقعی عوض نشد که در این راستا باید با دیگر دانشگاه های وزارت علوم تطبیق پیدا کند.

او به وجود کادر آموزشی به جای هیات علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: کادر آموزشی این دانشگاه بسیار توانمند و اثربخش است اما از مزایای هیأت علمی برخوردارنیست که در این زمینه آیین نامه برای تطبیق کادر آموزشی به صورت هیآت علمی در حال تغییر است.

شفیعی از برگزاری پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه فنی و حرفه ای در ۲۴آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این مراسم که در هتل المپیک برگزار می شود از تعدادی از مسئولان بلند پایه کشوری به منظور ارائه نظرات،تجربیات و ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشبرد اهداف این دانشگاه دعوت به عمل آمده است.

شفیعی از دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه کارآفرین نام برد و گفت: جذب ۷۰درصدی فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار و راه اندازی بنگاه های تولیدی در این دانشگاه خود نشان از کارآفرینی می دهد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه باید مدرسان این دانشگاه به علم و فناوری روز وهمچنین معنای واقعی کارآفرینی آشنا باشند گفت: بایدکارشناسی های پیوسته فنی و حرفه ای راه اندازی شود و برای فناوری های جدید نیز نیرو تربیت شود.

شفیعی همچنین بر ضرورت شناساندن توانمندی های دانشگاه فنی و حرفه ای و فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد.

20104

کد خبر: 544860

وب گردی

وب گردی