فردا، آخرین مهلت ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاهها

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت ثبت نام در گزینش رشته های تحصیلی صرفا با سوابق تحصیلی، ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۳ آبان به اتمام می رسد و قابل تمدید نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر حسین توکلی گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز ۶۰ هزار و ۴۹۴ داوطلب در این دوره ها ثبت نام کرده اند. ظرفیت اعلام شده از سوی مراکز دانشگاهی بیش از ۵۱۸ هزار نفر است.

او گفت: امکان ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی سال ۹۴ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) برای تمامی داوطلبان اعم از اینکه در آزمون سراسری سال ۹۴ شرکت کرده باشند و یا شرکت نکرده باشند، فراهم است.

توکلی گفت: پذیرش در این مرحله برای تعدادی از رشته های مقطع کاردانی دوره های روزانه دانشگاه های علوم پزشکی، رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور و مقطع کارشناسی پردیس های دانشگاهی دانشگاه های تهران و صنعتی شریف در کیش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: متقاضیانی که حداکثر تا ۳۰ بهمن ۹۴ موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی می شوند می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته (حداکثر ۵۰ کدرشته محل) اقدام کنند.

او گفت: داوطلبان می توانند علاوه بر انتخاب گروه اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی) در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شوند. همچنین در صورت تمایل می توانند گروه آزمایشی حود را تغییر دهند.

توکلی گفت: با توجه به اینکه پرداخت ثبت نام به صورت اینترنتی است داوطلبان باید از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است استفاده کرده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org و پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار ریال بابت هر گروه آزمایشی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

20104

کد خبر: 544954

وب گردی

وب گردی