تذکر کوچک زاده:بهتر است بگویید هرجور که سلیقه ماست، مجلس را اداره می کنیم /رسایی خطاب به ابوترابی فرد: چرا به جای 15 دقیقه 30 دقیقه صحبت کردید؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ارایه نشدن 12 ساله عملکرد مالی مجلس، گفت: بهتر است دفترچه آیین نامه داخلی را خط خطی کنید و بگویید هرجور که سلیقه ماست، مجلس را اداره می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، مهدی کوچک زاده در تذکر ماده 118 آیین نامه داخلی و در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی موظف است عملکرد بودجه سالیانه خود را تا پایان شهریور ماه همان سال به نمایندگان ارایه دهد اما از مجلس ششم تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی ادامه داد: حداقل در 12 سالی که من نماینده مجلس بودم تا امروز چنین اتفاقی نیفتاده و حتی مجلس ششم را هم بررسی کردم و چنین موضوعی را ندیدم.
این نماینده مجلس اظهار داشت: با توجه به این که 40 میلیارد تومان بودجه در اختیار رئیس مجلس بوده و تمامی آن برای ساخت شکل ظاهری مجلس هزینه شده هنوز هیچ گزارشی درباره هزینه کرد آن ارایه نشده است.
کوچک زاده اضافه کرد: ملت ایران از ما می پرسند که این هزینه ها از کجا آورده شده است و من تا کنون ندیده ام که گزارشی از عملکرد مجلس به نمایندگان داده شود. این نحوه اداره مجلس خلاف سوگندی است که هیات رئیسه خورده و خلاف دموکراسی و دینداری است و اگر گزارشی از عملکرد وجود دارد همین امروز گزارشی را منتشر کنید.

**رسایی خطاب به ابوترابی فرد: چرا به جای 15 دقیقه 30 دقیقه صحبت کردید؟
حمید رسایی نیز در تذکری جداگانه به ابوترابی فرد گفت: براساس آیین نامه داخلی رئیس جلسه می تواند 15 دقیقه نطق پیش از دستور داشته باشد و در زمینه مهم ترین موضوعات روز صحبت کند که شما 30 دقیقه پیش از دستور صبح امروز صحبت کردید.
وی ادامه داد: البته شما سوگند خورده اید که باید از حیثیت مجلس دفاع کنید و می توانستید در نطق پیش از دستور صبح امروز درباره مهم ترین موضوع که برجام است مواردی را بگویید اما این کار را نکردید.
نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: این روزها اجرای برجام آغاز شده اما هنوز و براساس دستور رهبر معظم انقلاب و در بند اول آن که باید قبل از هر اقدامی رییس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا کتبا تضمین دهند، چنین اتفاقی رخ نداده است.
رسایی افزود: نباید فرمایشات رهبر معظم انقلاب نادیده گرفته شود و قبل از هر تضمین غربی ها اقدامی صورت گیرد.
رسایی گفت: من صبح به یکی از آقایان این موضوع را گفتم و وی گفت که محضر رهبری رفته اند و رهبری این اقدامات را پذیرفته است. من نمی دانم وقتی رهبری چیزی را علنی می فرمایند بعدا آقایان خصوصی پیش ایشان می روند چگونه رهبری آن را می پذیرد.
محمدحسن ابوترابی فرد در پاسخ به رسایی اظهارداشت: من سخنانم را در 15 دقیقه به اتمام رساندم اما چون در چهلمین روز فاجعه منا قراردادشتیم، گفتم که از طرف خود و نمایندگان مجلس تسلیتی عرض کنم که وقت بیشتری درباره این موضوع گرفته شد.

201/201

کد خبر: 544985

وب گردی

وب گردی