هروی:دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین خدمت را به توسعه کشور کرده است/چند نفر از نمایندگان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه حدود یک سوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی را فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می دهند گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با رفتن به اعماق محروم و دوردست کشور بزرگترین خدمت را در توسعه و پیشرفت این کشور انجام داده است.

جواد هروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، به ایسکانیوز گفت: یکی از نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی در واقع این بوده که توانسته محرومیت زدایی را با توسعه علمی به صورت تومان در کشور ایجاد کند که این خود جای تقدیر دارد.

هروی در ادامه به تقسیم بندی هایی که در کشور برای دانشگاه ها ایجاد می شود اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در کشور دانشگاه ها را به دو گروه تقسیم می کنند. و به عنوان مثال چند دانشگاه را دانشگاه برتر معرفی می کنند. موافق این کار نیستم چراکه معتقدم اگر قرار است تا توسعه علمی در کشور ایجاد شود، این موضوع باید طی یک فرایند برنامه ریزی شده انجام گیرد.

هروی با اشاره به آمایش سرزمینی به عنوان یکی از ارکان توسعه علمی ادامه داد: متاسفانه آموزش عالی کشور، با سابقه حدود هشتاد سال متاسفانه اقدام مناسبی دراین زمینه نداشته است. در واقع آمایش سرزمینی یک نیاز سنجی منطبق با شرایط زیستی هر منطقه است که بر اساس آن نیروهای لازم هر منطقه تربیت خواهد شد.

او در ادامه به طرح آمایش سرزمینی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بحث تامین نیروهای بومی در هر منطقه خیلی مناسب عمل کرده و به صورت مطلوب تری توانسته موفقیت هایی را در این زمینه کسب کند. با توجه به این موضوع به جرات می‌توانم بگویم امروز با وجود دانشگاه آزاد اسلامی در هر منطقه محروم، رنگی از ترقی و توسعه در آن منطقه کشیده شده است. باید توجه کنیم بسیاری از مدیران کلان در شهرستان و مناطق فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد هستند، بیش از یک سوم نمایندگان مجلس فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد هستند و این نکته ای است که هنوز خیلی ها اطلاعی از آنندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بنابراین حتی در فرآیند قانونگذاری کشور از کسانی استفاده می کنیم که محصول خود دانشگاه آزاد هستند. بنابراین نتیجه میی گیریم این دانشگاه حتی تا نهاد قانونگذاری هم پیشرفت کرده است. بزرگترین دانشگاه حضوری جهان همچنین در بخش صنعت هم کمک زیادی به کشور داشته است، تا جایی که بسیاری از کارگاه ها و کارخانه های بزرگ صنعتی در اکثر نقاط کشور را امروز فارغ التحصیلان را فارغ التحصیلان این دانشگاه می گردانند لذا موقعیت این دانشگاه به صورت عملی در کشور غیر قابل انکار است. و شاید کسانی که این توففیقات را انکار می کنند با غرض ورزی این کار را انجام می دهند.

هروی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با رفتن به اعماق محروم و دوردست کشور بزرگترین خدمت را در توسعه و پیشرفت این کشور انجام داده است.

10101

کد خبر: 545090

وب گردی

وب گردی