ارتقای سطح زندگی در محله هرندی، کودک فروشی، حسابرسی و .../ آنچه در جلسه امروز شورای شهر گذشت

اعضای شورای شهر صبح امروز درخصوص موضوعات مربوط به برنامه معاونت خدمات شهری در طرح ارتقای سطح زندگی در محله هرندی توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مهدی چمران رییس شورای شهر بعد از ارائه برنامه‌های معاونت خدمات شهری در طرح ارتقای سطح زندگی در منطقه 12 با بیان اینکه هنوز موضوع سد معبر بازار حل نشده، گفت: باید با برنامه ریزی دقیق این مشکلات حل و فصل شود.

او با بیان اینکه مساله آتش‌نشانی همچنان در بازار در هاله ابهام است، گفت: ساماندهی بار و تخلیه آن نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد و همچنین انتقال اصناف به خارج از تهران قبلا جدی نبوده است و باید با یک برنامه‌ریزی درست این مشکل را حل کنیم.

عبدالحسین مختاباد، رییس کمیته هنری نیز با بیان اینکه این اقدام شهرداری در محله هرندی جای تقدیر دارد، گفت: با این حال بارها گفته‌ام که شهرداری به تنهایی از پس معضلات گسترده این محل بر نمی‌آید و احتیاج است با سایر سازمان‌ها به صورت یک ستاد مشکل را حل کنم و اینگونه نباید باشد که نقطه دیگری را پاک و نقطه دیگری را پر از آسیب کنیم.

همچنین احمد مسجدجامعی، عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود جلسات حسابرسی در روز سه‌شنبه‌ها که صحن علنی است برگزار شود، گفت: با علنی شدن جلسات حسابرسی مشکل سیاسی شدن مرتفع شده و مردم به سایت‌های شهری استناد نمی‌کنند.

او با بیان اینکه در شورای سوم سند ارتقای کیفیت زندگی در محله هرندی در سال 87 تصویب شده است، افزود: اصول و سیاست‌ها تعریف شده و نباید با سند دیگر دوباره‌کاری کنیم.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه پرداختن به موضوعات محله هرندی خوب است، گفت: در گذشته پرداختن به این آسیب‌ها تهدیدانگارانه بود و حتی قرار بود سال‌های قبل اجلاسی در این زمینه برگزار شود که آن را بهم زدند و قبلا سیاه‌نمایی بود و در حال حاضر بیان آن شجاعت می‌خواهد.

مسجدجامعی با بیان اینکه مداخله دستگاه‌های دولتی در این محله کاهش یابد، گفت: باید NGOها برای حل مساله هرندی وارد شوند، چراکه آسیب‌های اجتماعی به نوعی از ساختار جامعه نشات می‌گیرد. به عنوان مثال فضاهای سبز به کانون برخی از آسیب‌ها بدل شده‌اند و در بازدیدی که از منطقه 2 داشتم، 50 نقطه آسیب‌پذیر در منطقه 2 در بوستان‌ها یافت شد و مسوولان اذعان داشتند از زمانی که بحث محله هرندی پررنگ شد، معتادان به دره فرحزاد پناه می‌آورند.

او با بیان اینکه جغرافیای جرم و مواد مخدر با روشنایی هم‌پوشانی دارد، گفت: باید به ساختار جامعه نیز بسیار دقت کنیم و نباید رویکردمان به گونه‌ای باشد که موجب جابه‌جایی و انتقال آسیب‌ها شویم.

فروش کودک

در ادامه فاطمه دانشور، رییس اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه برای یک بار هم که شده شورای شهر باشیم و نه شورای شهرداری گفت: امیدوارم در این سند جامع وظایف و اختیارات دستگاه‌های مختلف مشخص باشد چراکه تا زمانی که دستگاه‌هایی از جمله کمیته امداد و بهزیستی وارد نشوند، نمی‌توانیم شاهد موفقیت در این طرح باشیم.

او با بیان اینکه مشاغلی نظیر رفته‌گری برای معتادان بهبودیافته بهترین شغل است، چراکه براساس نظر پزشکان، صدای شنیدن جارو برای معتادان بهبود یافته آرامش‌بخش است، گفت: حضور این افراد در مشاغل می‌تواند مشوقی برای ترک اعتیاد دیگران باشد.

رییس اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز بسیاری از مردم واقعیت‌های محله هرندی را نمی‌دانند گفت: مردم هنوز نمی‌دانند که باید از کودکان کار گل بخرند یا نه؟ و یا اینکه دلشان برای متکدیانی که نوزادانی در آغوش دارند بسوزد یا نه؟ چراکه از جریان تولد و فروش کودکان مبتلا به ایدز و اعتیاد با ارقام نازل بی‌خبرند.

دانشور با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود سازمان زیباسازی شهر تهران پیام‌های آموزشی را برای ارتقای سطح آگاهی‌های مردم نصب کند، گفت: نباید در محله هرندی مداخلات کالبدی و فیزیکی بیشتر از مداخلات اجتماعی باشد.

او بار دیگر به ارائه سند جامع اقدام در منطقه 12 تاکید کرد.

مجتبی شاکری رییس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران نیز با طرح این سوال که آیا پدیده‌های ناهنجار اجتماعی همچون اعتیاد،، فقر، فحشا و ... تنها مختص به محله هرندی است؟ گفت: اکنون در جاهای مختلف تهران به راحتی می‌توان آمار روشنی از اعتیاد را دید و جای سوال است که در مجالس شبانه آنچنانی چه می‌گذرد؟.

او با بیان اینکه از شهرداری درخواست می‌شود در موضوع آسیب‌های اجتماعی، همه شهر را رصد کند، گفت: چرا که با وجود این پدیده در سایر محلات، باید در محله هرندی و برای صرفا 15 هزار معتاد بی‌خانمان پول هزینه کنیم.

اودر بخش دیگری از سخنان خود در مورد برخی انتقادات مطرح شده در مورد حسابرسی گفت: حسابرسی پرچم افتخار شورای شهر و شهرداری است.

20106

کد خبر: 545110

وب گردی

وب گردی