300 عضو هیات علمی دانشگاه‌های انگلستان  رژیم صهیونیستی را بایکوت کردند

بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های انگلستان اعلام کردند که رژیم اشغالگر قدس و موسسات آموزش عالی آنجا را تا مادامی که قوانین بین المللی را محترم نشمارد، بایکوت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر جعفر مهراد - بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اعلام این خبر گفت: استادان ۷۲ دانشگاه انگلیسی اعلام کرده اند که دعوت موسسات آموزش عالی رژیم اشغالگر قدس را به عنوان داور و شرکت در کنفرانس که با منابع مالی این رژیم برگزار می شود را نخواهند پذیرفت.

او گفت: امضاء کنندگان شامل اعضای هیات علمی از دانشگاه کمبریج، کوئین در بلفاست و مدرسه علوم اقتصادی لندن خاطرنشان کردند که با همتایان خود در رشته های مربوطه تنها به صورت انفرادی همکاری خواهند کرد.

مهراد گفت: بیانیه ای که از سوی این استادان صادر شده است، اعلام می دارد که پژوهشگران انگلیسی به حقوق فلسطینی ها متعهد بوده و عمیقا از اشغال غیرقانونی سرزمین های فلسطین ابراز انزجار کرده و از نظر حقوق بشر تعرض به حقوق فلسطینی ها را تحمل نمی کنند.

رئیس گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: این اعلامیه بیان می دارد تا مادامی که رژیم اشغالگر قدس از حقوق بین المللی پیروی نکند و به اصول جهانی حقوق بشر احترام نگذارد آموزش عالی این رژیم را بایکوت خواهند کرد.

10104

کد خبر: 545205

وب گردی

وب گردی