یک نماینده مجلس: اقتصاد مقاومتی  باید مقدم بر برجام  باشد

نماینده مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه کشور ما مجبور است به سمت استقرار اقتصاد مقاومتی حرکت کند، گفت: اینکه به دستاوردهای اقتصادی و مالی اجرای برجام امیدوار و منتظر باشیم هرگز منطقی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه با رادیو اقتصاد، اظهار داشت: اقتصاد ایران با تجارب بیش از 60 سال برنامه ریزی و همچنین مدیریت دوره تحریم نشان داد که استعدادها و مزیت های درونی خوبی برای رونق تولید و صادرات غیرنفتی دارد و از دولتمردان انتظار داریم از این فرصت به خوبی برای توسعه اقتصادی پایدار و رشد با دوام استفاده کنند.

وی، با بیان اینکه سیاست های دولت در زمینه کنترل تورم در دو سال اخیر خوب بوده است، گفت: امروزه باید برای عبور از رکود اقتصادی برنامه ریزی کنیم و نمی توان با تکیه بر دستاوردهای احتمالی برجام به رشد اقتصادی رسید بلکه با اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است می توانیم به رونق پایدار دست پیدا کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی، افزود: اینکه بعضی ها فکر می کنند فقط با تکیه بر منابع خارجی می توان به توسعه رسید درست نیست و هیچ کشوری نمی تواند با الگوهای برونزا و وابسته به توسعه برسد بویژه اقتصاد ایران که مزیت های زیادی برای توسعه درونزا دارد و می توانیم حضور فعالانه در تعاملات بین المللی داشته باشیم اما پشتوانه آن باید اقتصاد مقاومتی و مقاوم در برابر تکانه های خارجی مانند تحریم اقتصادی، کاهش قیمت نفت و نوسان نرخ ارز باشد.

وی، گفت: برای اقتصاد مقاومتی بسترسازی کنیم و تکیه به درآمدهای نفتی کاهش یابد، هر چند همه دولت ها ادعا کرده اند اما در این زمینه موفق نبوده اند و نباید به انتظار معجزه برجام بنشینیم بلکه حتی برجام را هم می توان در بستر اقتصاد مقاومتی پردستاورد کرد.

401401

کد خبر: 545265

وب گردی

وب گردی