ایجاد ضابط قضایی خاص برای مبارزه با قاچاق/تورم قوانین و مقررات حق را ضایع می کند

رئیس کل دادگستری کل استان خوزستان خواستار ایجاد ضابط قضایی خاص برای امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر افشارنیا در سومین جلسه شورای قضایی استان که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور برگزار شدگفت: برای بهتر اجرا شدن قانون تعزیرات در کشور، چنانچه دستگاه تقنینی در خصوص ایجاد ضابط خاص برای امور مربوط به قاچاق کالا و ارز اقدام نماید، می توان گفت که نسبت به اجرای صحیح این قوانین گام های اساسی برداشته شده است.

در ادامه این جلسه معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشورنیز گفت: نگاه ما در سازمان تعزیرات، نگاه کیفرزدایی است و در دوران پساتحریم باید با شرایط زمان نسبت به فعال سازی بیش از پیش و چابکی سازمان اقدامات اساسی صورت گیرد.

دکتر ایرج حسینی صدرآبادی افزود: معتقدیم که سازمان تعزیرات باید در زمینه ارائه خدمات مضاعف به مردم، قوانین خود را به روز کرده و در اهداف و شیوه ها بازنگری داشته باشد. اصل قانون تعزیرات بر اساس مصلحت است که این مصلحت باید در همه ابعاد مورد توجه قرا رگیرد.

او گفت: تورم قوانین و مقررات حق را ضایع می کند و بر همین اساس است که در کنار آن امنیت حقوقی شکل گرفته است که باید قانونگذار در این زمینه با تصویب قوانین ثابت و مهم نسبت به روزآوری قوانین اقدام کند.

105105

کد خبر: 545296

وب گردی

وب گردی