عجیب‌ترین شگردهای قاچاق مواد مخدر

در اخبار و رسانه‌ها شگردهای مختلف قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر را دیده‌ و احیانا متعجب شده‌اید. اینجا مطلب عجیب‌ترین شگردهای قاچاق مواد مخدر را برایتان مثال می‌زنیم تا بیش از پیش متعجب شوید. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مجله اینترنتی چیدنی قاچاقچیان برای جا به جایی مواد مخدر نقشه‌های زیادی می‌کشند و برای این کار ابتکاراتی به خرج می‌دهند که حتی مأموران پلیس را نیز حیرت‌زده می‌کنند. به نظر می‌رسد انسان‌های خلاق و باهوشی باشند. شاید اگر این همه خلاقیت و نبوغ را در راه درستش استفاده می‌کردند، اکنون به جای افتادن در گوشه زندان انسان‌های مفید و موفقی بودند.

انتقال تریاک از تهران به لس‌آنجلس با پلوپز

این پلوپزی که در تصویر مشاهده می‌کنید، مسافر لس آنجلس بود. از تهران به لس آنجلس! یک مسیر طولانی و البته برای صاحبش پر استرس! خودتان که ملاحظه می‌کنید که چقدر ماهرانه تریاک را در بسته‌های دارچین جاسازی کرده‌اند. ارزش تقریبی این مواد مخدر ۱۱۰ هزار دلار تخمین شده است. مأموران گمرک لس آنجلس مردی را که این پلوپز را حمل می‌کرد و از قضا ایرانی هم بود دستگیر کردند. این مواد مخدر از نوع تریاک بوده است.

کوکائین وسط بیسکوییت وانیلی

اشتباه نکنید! این ماده سفید رنگی که روی بیسکوییت‌های وانیلی قرار دارد کرم بیسکوییت نیست. اینها کوکایین‌هایی هستند که به طرز ماهرانه‌ای در میان بیسکویینتها جاسازی شده‌اند. آوریل سال ۲۰۱۵ بود که مأموران فرودگاه بین‌المللی جرج بوش در شهر هیوستون در ایالت تگزاس مردی را دستگیر کردند که اهل گواتمالا بود و بسته بیسکوییت‌های وانیلی آن حاوی مقدار زیادی کوکایین است. ارزش تقریبی این بیسکوییت‌های کوکایینی ۶۰ هزار دلار برآورده شد!

شکلات ایرانی با محتوای تریاک به مقصد کانادا

تریاک را به جای شکلات در بسته‌های شکلات بسته‌بندی کرده‌اند. این بسته‌های شکلات از تهران حرکت کرده و قرار بود راهی طولانی را با هواپیما و در جند مرحله تا کانادا طی کنند اما مأموران گمرک شهر درسدن آلمان با تیزهوشی متوجه این قضیه شدند و قاچاقچیان در عملی کردن نقشه شوم خود ناکام ماندند.

نارگیل‌هایی حاوی ۳ کیلوگرم هروئین به مقصد ایتالیا

این نارگیل‌های نگون‌بخت در فرودگاه شهر میلان ایتالیا کشف شدند و مأموران حامل این ۲ نارگیل را دستگیر کردند. در داخل این دو نارگیل ۳ کیلوگرم هروئین جا سازی شده بود.

بزرگترین محموله‌ تریاک تاریخ آلمان متعلق به اتباع ایران و ایتالیا

بسته‌هایی که روی میز می‌بینید، بزرگترین کشفیات تریاک در تاریخ جمهوری فدرال آلمان است! تصاویر در مقر پلیس شهر ووپرتال آلمان عکس‌برداری شده‌اند. در این رابطه ۷ نفر که تابعیت ایران و برخی‌ تابعیت ایتالیا را داشتند، توسط پلیس آلمان دستگیر شدند.

کوکائین جاسازی شده در پیچ به مقصد آفریقای جنوبی

این یکی دیگر محشر است! جاسازی کوکائین در پیچ! این پیچ‌ها متعلق به مردی اهل پرو بود که می‌خواست این پیچ‌ها را از آرژانتین به آفریقای جنوبی ببرد که در فرودگاه بین‌المللی بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین او را دستگیر کردند. در داخل این پیچ‌ها در مجموع بیشتر از ۲۰ کیلوگرم کوکائین جاسازی کرده بودند.

پیچ‌هایی با محتوای تریاک از ایران به مقصد کانادا

این پیچ‌ها نیز حاصل خلاقیت جمعی نابغه بودند که به سرنوشت پیچ‌های بالا گرفتار شدند. این پیچ‌های حاوی تریاک در فرودگاه وسط مأموران کشف شدند.

جاسازی ماری‌جوآنا در بسته پستی حاوی ساعت از مبدا هلند به مقصد ژاپن

می‌بینید که چقدر ماهرانه ماری جوآنا را در این ساعت‌ها جاسازی کرده بودند و در یک محموله پستی از هلند به ژاپن فرستادند اما موفق نشدند و ۲ نفر در این رابطه در ژاپن دستگیر شدند.

قالیچه‌های زیبای ایرانی محلی برای جاسازی هروئین از مبدا ایران به مقصد کشورهای اروپایی

سال ۲۰۱۴ بود که خبری تا مدت‌ها سوژه رسانه‌های آلمانی شده بود. کشف ۹ قالیچه ایرانی حاوی ۴۵ کیلوگرم هروئین! این کشف یکی از کم‌سابقه‌ترین کشفیات مواد مخدر در آلمان بوده است. این قالیچه‌ها در قسمت بار فرودگاه لایپزیگ-هاله کشف شدند. البته تکنیک جاسازی بسیار ماهرانه بود، طوری که کسی شک هم نمی‌کرد. اما دستشان رو شد و هروئین‌هایی با کیفیت و نرم که میلیون‌ها دلار ارزش داشتند لو رفتند.

جاسازی هروئین در تار و پود کنار قالیچه ایرانی در آلمان

باز هم قالیچه ایرانی طعمه‌ای برای قاچاق مواد مخدر؛ در فرودگاه لایپزیگ آلمان مأموران باهوش فرودگاه که به سنگینی غیر طبیعی این قالیچه‌ها شک کردند، این محموله را جدی‌تر کنترل کردند. در هر یک از این قالیچه‌های ایرانی حدود ۵ کیلوگرم پودر هروئین به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود. قاچاقچیان مواد مخدر را در ریسمان‌های نازکی بسته بندی کرده بودند. ریسمان‌ها در تار و پود کناره‌ فرش‌ها تنیده شده بودند. قالیچه‌های حاوی هروئین در محموله‌ای هوایی از ایران حرکت کرده و قرار بود به دست گیرنده‌هایی در لهستان، فرانسه، بلژیک و کنگو برسند.

جاسازی ماده مخدر مت‌آمفتامین (شیشه) در کفش

این کفش‌های حاوی مواد مخدر شیشه توسط مأموران پلیس نیوزلند کشف شدند. این کفش‌ها متعلق به ۱۰ تبعه مالزی بود که قصد داشتند این مواد را به نیوزلند برسانند اما موفق نشدند. ارزش تقریبی این مواد ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

کنسرو کوکائین از مبدا کلمبیا به مقصد اکوادور

این کنسورها قرار بود حاوی آناناس باشند اما با عملیاتی زیرکانه کوکائین داخل آن‌ها جاسازی شده است. مبدأ این کنسروها کلمبیا و مقصدشان اکوادور بود.

سیرترشی‌های ایرانی در آلمان حاوی هروئی

این نیز یکی از معروف‌ترین کشفیات مواد مخدر در تاریخ آلمان است. آن را به عنوان بزرگ‌ترین محموله هروئین در طول چند دهه گذشته در آلمان می‌شناسند. این سیرترشی‌ها در سال ۲۰۱۴ قرار بود از مبدأ ایران به آلمان بروند که توسط پلیس ‌آلمان کشف و عاملان آن دستگیر شدند.

تریلی با پلاک ایران حامل سیرترشی ایرانی با محتوای هروئین در آلمان

این کامیونی که در تصویر با پلاک ایران مشاهده می‌کنید، حامل خیار شور و سیرترشی است. اما خیارشور و سیرترشی آن با خیارشورها و سیرترشی‌های معمولی فرق دارد! در بسته‌های آن‌ها هروئین جاسازی شده‌اند. ارزش این مقدار مواد مخدر حدود ۵۰ میلیون یورو ارزیابی شده است.

جاسازی کوکائین وسط کتاب

همانطور که می‌بینید خلاقانه کوکائین را در وسط کتاب جاسازی کرده‌اند. این کتاب با عنوان سرگذشت کوکائین! توسط ماموران فرودگان شهر درسدن آلمان کشف شد.

ماری‌جوآنا در لاستیک یدکی خودرو

این لاستیک‌ها حاوی ماری جوآنا بودند که سگ مواد یاب پلیس در ایرلند آن‌ها را کشف کرد.

جاسازی هروئین در بسته قهوه

این بسته قهوی که به جای قهوه حاوی هروئین بود، توسط ماموران گمرک ایالات متحده آمریکا در فرودگاه بین‌المللی میامی کشف شد. این بسته‌ها از گواتمالا آمده‌ بودند.

جاسازی شیشه در بسته شکلات

در این بسته‌های شکلاتی که در تصویر می‌بینید ماده مخدر مت‌آمفتامین یا شیشه به طرز بسیار ماهرانه‌ای جاسازی شده بود. اما ماموران گمرک ایالات متحده آمریکا در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس موفق شدند آن را در چمدان مردی مشکوک کشف کنند.

جاسازی کوکائین وسط بسته‌های گوشت منجمد

در اکتبر سال ۲۰۱۵ ماموران گمرک ایالات متحده آمریکا در فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی در نیویورک موفق به کشف مقدار زیادی کوکائین شدند. آن‌ها به مردی که در چمدان خود حامل بسته‌های گوشت منجمد بود شک کردند و پس از بازرسی از چمدان این مرد بسته‌های منجمد گوشت حاوی کشف کردند.

جاسازی کوکائین وسط مواد غذایی

یک تبعه کشور پرو با هواپیما بسته‌های مواد غذایی را به نیویورک منتقل کرده بود که در داخل همه آن‌ها کوکائین جاسازی کرده بودند.

105105

کد خبر: 545314

وب گردی

وب گردی