دیدار صالحی با نخست وزیر ژاپن

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان صبح امروز (پنجشنبه) با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در توکیو دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این دیدار شینزو آبه با ابراز خوشحالی از سفر دکتر صالحی به ژاپن، از توافق برجام استقبال و بر اجرایی شدن این توافق تاکید کرد. صالحی هم ضمن قدردانی از حمایت‎های ژاپن در طول مذاکرات هسته ای، به روند همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی بر اساس نقشه راه و اجرایی شدن برجام اشاره کرد و اظهار داشت: تا 24 آذرماه (15 دسامبر) آژانس بین المللی انرژی اتمی، ارزیابی خود را از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران اعلام می کند و پیش بینی ما این است که در اوایل دی ماه (اواخر دسامبر) روز اجرای برجام فرا می‎رسد.

صالحی با یادآوری زمینه‌های توسعه روابط ایران و ژاپن، بیانیه مشترک وزرای امور خارجه ایران و ژاپن را مورد توجه قرار داد و با اشاره به طرح ایجاد مرکز ایمنی هسته ای در برجام، از مساعدت طرف ژاپنی در ایجاد این مرکز استقبال کرد.

نخست وزیر ژاپن با اشاره به شرایط متشنج امنیتی منطقه خاورمیانه با حضور جریان مخرب داعش، بر لزوم تقویت همکاری ایران و ژاپن و توسعه آن در جهت مقابله این تهدیدات تاکید کرد.

صالحی با تجدید دعوت از سوی دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان از آقای آبه برای سفر به تهران، خواستار ایجاد زمینه لازم برای توسعه روابط تجاری، اقتصادی با تمرکز بر بازاریابی و تولید مشترک بین ایران و ژاپن شد. آقای آبه هم متقابلا ضمن دعوت از آقای روحانی برای بازدید از ژاپن، بر گسترش روابط تجاری دو کشور به وِیژه پس از اجرایی شدن برجام تاکید کرد.

10203

کد خبر: 545353

وب گردی

وب گردی