میشل اوباما در قطر خواستار توقف قوانین پوسیده درباره آموزش دختران شد

همسر رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به قطر خواهان توقف اجرای "قوانین و سنت‌های پوسیده" در قبال آموزش دختران در سراسر جهان شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت خبری روسیه الیوم میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به قطر و در یک همایش مرتبط با مسائل آموزشی در دوحه عنوان داشت: ما خواهان توقف قوانین و سنت‌های پوسیده هستیم.

وی در ادامه افزود:‌ این قوانین و سنت‌ها مانع می‌شود که دختران بتوانند روند آموزشی خود را تکمیل کنند. ما نیاز داریم تا بررسی‌های صادقانه‌ای در سراسر جهان در خصوص چگونگی برخورد با زنان داشته باشیم چرا که این مسئله باعث محرومیت میلیون‌ها دختر جوان از آموزش شده است.

میشل اوباما از روز دوشنبه سفر منطقه‌ای خود را که قطر و اردن را طی هفت روز در بر می‌گیرد، آغاز کرده و تلاش می‌کند در چارچوب مسائل آموزشی مختص به دختران فعالیت کند.

وی در ادامه افزود:‌ اگر واقعا می‌خواهیم ببینیم که دختران ما در مدارس درس می‌خوانند باید در تمام کشورهای جهان از جمله کشور من همایش‌ها و گفتگوهایی در خصوص چگونگی برخورد با زنان برگزار کنیم.

میشل اوباما تاکید کرد:‌ زمانی که دختران کوچک هستند تنها به عنوان یک کودک به آنها نگاه می‌شود اما زمانی که به مرحله نوجوانی می‌رسند در معرض تبعیض‌های جنسیتی قرار می‌گیرند. این مسئله به تفکرات و اعتقادات مربوط است.

301301

کد خبر: 545358

وب گردی

وب گردی