کمتر از یک درصد ازدواج‌ها در کمیته امداد به طلاق منجر می‌شود

فتاح گفت: اساسی‌ترین کار کمیته امداد خدمات مشاوره‌ای است و تاکید بر خدمات مشاوره ای در این نهاد باعث آن شده که کمتر از یک درصد از ازدواج‌های صورت گرفته در کمیته امداد منجر به طلاق شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا سید پرویز فتاح در نخستین کنگره ملی مشاوره، خانواده و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر که صبح امروز در مجتمع کمیته امداد برگزار شد، ضمن اشاره به آنکه جامعه هدف کمیته امداد افرادی هستند که بسیار آسیب‌پذیرند و در نتیجه نیاز به حمایت بیشتری دارند، گفت: بدون تردید خدمات روانشناسی و مشاوره هزینه کمتری را برای مجموعه امداد دارد و ما می‌توانیم با این روش به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

او افزود: با وجود آنکه جامعه هدف کمیته امداد افرادی آسیب‌پذیرند و مشکلات متعددی را دارند اما این گروه از جامعه انسان‌هایی بزرگ هستند که می‌توانند جامعه را بسازند؛ در جامعه هدف کمیته امداد دختران و پسران زیادی هستند که از نظر دیانت، شخصیت و همچنین نخبگی شرایط بالایی را دارند و باید این افراد کشف و شناسایی شوند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با تاکید برآنکه همایش‌های بی‌نتیجه در این دوره از امداد به هیچ عنوان برگزار نخواهد شد، گفت: امیدواریم برگزاری چنین همایش‌ها و کنگره‌هایی با حضور اساتید و نخبگان حتماً یک جمع‌بندی نهایی داشته باشد، زیرا اگر چه کمیته امداد در بخش مسکن، درمان، بیمه و... حمایت‌های لازم را از جامعه هدف خود انجام می‌دهد اما قطعاً حمایت‌های روانی و اجتماعی و توانمندسازی معنوی و روحی جامعه هدف مهم‌تر و اساسی‌تر است.

فتاح ادامه داد:‌ در مجموعه امداد خیلی نگران توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف نیستیم و اصل را بر حمایت معنوی و توانمندسازی روحی و روانی جامعه هدف کمیته امداد گذاشته ایم، زیرا معتقدیم قطعاً با ارائه خدمات حمایتی و درمانی و روانشناسی می‌توانیم از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

او در ادامه ضمن بیان آنکه در حال حاضر مردم نیکوکار حمایت‌های بسیاری را از جامعه هدف کمیته امداد انجام می‌دهند، گفت: هم‌اکنون 208 هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که 800 هزار حامی از این ایتام حمایت می‌کنند و در واقع به ازای هر یتیم 3 یا 4 حامی وجود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه به اجرای طرح محسنین اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز 340 هزار حامی برای حمایت از بچه‌های بدسرپرست آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

فتاح در پایان عنوان کرد:‌ درحال حاضر 330 هزار دانش‌آموز، 100 هزار دانشجو و طلبه و 3000 نخبه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از خدمات مختلف فرهنگی و تحصیلی این نهاد استفاده می‌کنند.

105105

کد خبر: 545389

وب گردی

وب گردی