رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان گیلان: همه باید قدردان شهدا و خانواده های معظمشان باشند

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت و بنیاد شاهد و امور ایثارگران استان گیلان با حضور رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان گیلان ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان و جمعی از مدیران و مسئولین در دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر علیرضا امیرتیموری، دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان گیلان، ضمن تسلیت ایام فرزندان شهدا را ثروتی بسیار ارزشمند خواند و گفت: ما مفتخریم تا خادم تمام فرزندان شهدا بوده و امید آن را داریم تا توانسته باشیم به عنوان یک مسئول راهگشا و مشاور خوبی برای آنان باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در میان فرزندان شهدا ظرفیت های فراوان خوبی در زمینه های علمی وجود دارد پس باید با توجه به این پتانسیل ها و ظرفیت ها گرانقدرکه در میان این عزیزان وجود دارد از هدر رفتن سرمایه های ارزشمند جلوگیری کرد چرا که باید این ظرفیت ها را در راستای تقویت نظام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر درست هدایت کرد.

دکتر امیرتیموری آرامش، امنیت، آزادی حاضر را مرهون جانفشانی شهدا دانست و گفت : شهدا در دنیا و آخرت، سعادتمند هستند چرا که در این دنیا برای جامعه امنیت و آزادگی فراهم و در دنیای باقی نیز سربلند هستند، بنابراین همه باید قدردان شهدا و خانواده های معظمشان باشندو ادامه دهنده راه شهدا در اطاعت از ولایت باشیم.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت بیان کرد: دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت و بنیاد شهید دو نهاد در کنار هم جهت ارائه خدمات هر چه بیشتر به این میراث ارزشمند و مقدس بوده و نباید در این راه کوتاهی کرد.

در ادامه ابراهیم طاهرنژاد مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان ضمن تشکر از میزبانی واحد رشت، مسائل دانشجویان شاهد و ایثارگر در دو بخش بیان کرد و اذعان داشت: بخش اول این مسائل موضوع مالی و در بخش دوم باید به مسائل فرهنگی این عزیزان توجه شود.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان پرارزش ترین الطاف خداوند بواسطه این دانشجویان در فضای دانشگاه منتشر شده چرا که این عزیزان به عنوان مولدان ایثار و شهادت بتوانند ضامن بقای استقلال کشور باشند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به هسته های علمی پژوهشی در دانشگاهها، اظهار کرد: توجه به هسته های علمی پژوهشی دانشجویان شاهد در دانشگاهها مورد غفلت قرار گرفت که می توان علاوه بر تقدیر از نخبگان و ممتازین در دانشگاهها ضمن بررسی مشکلات آنان با احیای مجدد طرح استاد مشاور در جهت ارتقای هرچه بیشتر این امانات گرانقدر تلاش کرد.

همچنین در این جلسه فردین پور رمضان مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن تشکر از مسئولین اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان جهت برگزاری این جلسه گزارش مبسوطی از خدمات ارائه شده به دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت ارائه داد. همچنین در ادامه تفاهم نامه همکاری های علمی آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان مورد تصویب طرفین قرار گرفت و در پایان هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

20101

کد خبر: 545419

وب گردی

وب گردی