آموزش و مهارت آموزی به کودکان متکدی

قائم مقام شهردار منطقه 12 از آموزش و مهارت آموزی کودکان کار و متکدی خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکترمحمدمهدی سعادتی در مورد وضعیت متکدیان در منطقه 12 بویژه در بازار تهران گفت: در وهله اول نگاه ما به متدکیان انسانی است چراکه معتقدیم هرکدام حق حیات و زندگی دارند و حالا از بد روزگار در بستر اجتماعی رشد کردند که نامناسب بوده است.

او با بیان اینکه تکدی گری یک عارضه است و پاک و حذف کردنش به معنای بهبود بیماری نیست، افزود: ما در حوزه اجتماعی برنامه ریزی خود را معطوف به توجه به ریشه‌های مسائل کرده‌ایم؛ چراکه اگر مسائل به صورت ریشه ای حل شود؛ اتوماتیک واراین عارضه‌ها نیز برطرف خواهند شد.

سعادتی با بیان اینکه اغلب متکدیان پایتخت غربتی و یا کولی هستند که اساس نظام زندگی و خانوادگیشان خاص است، گفت: برخی از متکدیان وقتی شرایط را برای تکدی گری در تهران مناسب می بینند از اقصی نقاط کشور به تهران می آیند که برنامه ریزی‌هایی برای بازگرداندن این افراد به شهرهای خود انجام شده است.

او در مورد کودکان متکدی نیز با بیان اینکه برای این کودکان طرح ویژه آموزشی و اقدامات فرهنگی برنامه ریزی شده است، ادامه داد: ایجاد مدرسه در راستای افزایش آموزش و مهارت آموزی این کودکان، در دستور کار قرار دارد. همچنین همزمان حمایتهای مدنی توسط سمن‌ها از این کودکان در حال انجام است.

سعادتی با بیان اینکه کودکان متکدی، بچه های مظلومی هستند که کوچکترین نقشی در سرنوشت خود نداشته‌اند؛ اما طعمه و استثمار باندها قرار گرفتند، گفت: این کودکان از بدو تولد مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند و باید با سرشبکه برخورد کرد و گرنه برای کودکان متکدی باید آموزش و مهارت آموزی را به عنوان مهمترین رکن در دستور کار قرار داد.

20106

کد خبر: 545433

وب گردی

وب گردی