هشدار فرانسه، آلمان و کره جنوبی به اتباع خود نسبت به سفر به مصر

وزارت خارجه فرانسه از اتباع خود خواست تا به تعدادی از مناطق در مصر همچون گردشگاه شرم الشیخ در سیناء سفر نکنند. آلمان و کره جنوبی نیز درخواست‌های مشابهی از اتباع خود مبنی بر خروج از برخی از مناطق مصر داشته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه فرانسه از اتباع خود خواست تا به تعدادی از مناطق در مصر همچون شرم الشیخ و تعداد دیگری از مناطق مگر در حالت‌های اضطراری سفر نکنند.

منابع نزدیک به وزارت خارجه فرانسه نیز اعلام کردند که این اقدام به عنوان یک تصمیم پیشگیرانه با توجه به ابهامات سقوط هواپیما در مصر صورت گرفته است.

در همین حال، سفارت کره جنوبی در مصر نیز به اتباع خود نسبت به سفر به شبه جزیره سیناء هشدار داد. این سفارت خانه از اتباع خود در شبه جزیره سیناء خواست تا هرچه سریع‌تر از این منطقه خارج شوند.

خطوط هوایی ترکیه نیز سفرهای رفت و برگشت خود میان استانبول و شرم الشیخ را بنا به دلایل امنیتی در روزهای پنج شنبه و جمعه لغو کرد.

همزمان، وزارت خانه آلمان از اتباع آلمانی که به مصر سفر می‌کنند، خواست تا از رفتن به سیناء اجتناب کنند.

این وزارت خانه با بیان این که به صورت "جزئی" به شهروندان خود نسبت به سفر به مصر هشدار می‌دهد، اعلام کرد که دلایل سقوط هواپیمای روسی در سیناء همچنان نامشخص است و کارشناسانی از آلمان نیز در انجام این تحقیقات مشارکت دارند.

پیشتر دولت انگلیس این فرضیه را مطرح کرده بود که سقوط هواپیمای روسی به دلیل انفجار یک بمب بوده است.

302

کد خبر: 545475

وب گردی

وب گردی