امیدوارم واژه˝دیپلم بیکار˝از فرهنگ واژگان حذف شود

حمیدرضاکفاش در نشست خبری طرح کاشف اظهار امیدواری کرد با کسب توانمندیهای لازم توسط دانش آموزان واژه ای به نام ˝ دیپلم بیکار˝ از فرهنگ واژگانی ایران  حذف شود.

به گزارش ایسکانیوز معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری طرح کاشف که امروز شنبه 16 آبان در سازمان دانش آموزی برگزار شد، گفت:طرح کاشف ابتکار شایسته ای است که توسط معاونت متوسطه آموزش و پرورش و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران شکل گرفت و ما در معاونت پرورشی با دید تربیتی از این موضوع حمایت کرده و وارد شدیم.

او ادامه داد: در نگاه تربیتی موضوع کار آفرینی یک امر اصیل و ریشه ای است . کارآفرین علاوه بر اینکه به فکر امرار معاش خود است ، به توسعه فرهنگ کارآفرینی و امرار معاش دیگران هم توجه می کند و این فرهنگ است که فرهنگ کارآفرینی خوانده می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیکاری، ریشه آسیب های اجتماعی است و تقویت تربیت حوزه کارآفرینی به صورت غیرمستقیم از بین بردن ریشه آسیب های اجتماعی است که ما نیز در حوزه پرورشی به دنبال آن هستیم.

کفاش با اشاره به نگاه مثبت حوزه پرورشی و فرهنگی و تربیتی به مقوله کارآفرینی گفت: زدودن آسیب ها در بخش های مختلف یکی از اهداف بود.

او با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی بازوی توانمند وزارت آموزش و پرورش در کارهای جهادی است گفت: روزی که طرح کاشف توسط معاون متوسطه آموزش و پرورش مطرح شد اعلام آمادگی کردیم تا سازمان دانش آموزی در حوزه اجرایی وارد شود. سازمان دانش آموزی به عنوان بازوی پرتوان در طرح های بزرگ است و از ابتدای این طرح تمام کارها را به نیابت از حوزه پرورشی انجام داده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تفاهم نامه بین معاونت متوسطه و دانشکده کارآفرینی گفت: از ابتدای کار آنچه از ما خواسته شده بود در کوتاه ترین زمان با کمترین اشکال در سراسر کشور برای اجرای این کار بزرگ و ملی انجام شد.قطعا بعد از تحلیل این نتایج بازهم در خدمت این طرح بزرگ هستیم.

کفاش گفت: در دولت تدبیر و امید و دیدگاه وزیر آموزش و پرورش، فاصله بین کارهای آموزشی و پرورشی وجود ندارد.

او اضافه کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی اعلام کرده جوایز دانش آموزی و هدایای مسابقات را از تولیدات دانش آموزان خریداری کنند. این موضوع هم به دانش آموزان کمک می کند و تولید دانش آموزان را برای توسعه کسب و کار افزایش می دهد و هم اینکه از لحاظ ارزش معنوی جایگاه بهتری دارد.

کفاش گفت: استفاده از دانش آموزان هنرستان ها که دروس آنها مرتبط با برگزاری همایش ها و سمینارها است در دستور کار معاونت پرورشی و فرهنگی بوده و در چند برنامه ای که از آنها استفاده شد نتایج خوبی کسب شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: در سراسر کشور هنرستان هایی وجود دارد که توانایی برگزاری سمینارها را از صفر تا 100 دارد در چند نمونه تجربه شده پاسخ مثبتی از این موضوع گرفته ایم که امیدواریم بتوانیم همگی از توانایی این دانش آموزان بهره ببریم.

اواظهار امیدواری کرد: واژه ای به عنوان دیپلم بیکاری از فرهنگ ما حذف شود، به نحوی که دانش آموز بعد از پایان تحصیلات آنقدر توانایی داشته باشد که برای ادامه تحصیلات خود به دانشگاه برود یا آنقدر توانمندی حرفه ای در زمینه بازار کسب و کار در اختیار پیدا کند که بتواند کاری را برای خود دست و پا کند.

105105

کد خبر: 545637

وب گردی

وب گردی