سازمان ملل: داعش در لیبی بیشترین قربانی را گرفته است

دادستان کل دادگاه کیفری بین‌الملل با اشاره به اینکه همه طرف‌های درگیر در لیبی مرتکب جنایات گسترده‌ای شده‌اند، گفت: اعضای داعش در مقایسه با دیگر گروه‌های مسلح در لیبی بیشترین تعداد را به قتل رسانده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری الشروق، فاتو بن سودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل اظهار داشت: داعش از مجموع 37 حمله انتحاری خود در سال جاری میلادی، 27 حمله را در لیبی انجام داده است و اعضای این گروه تروریستی مردم لیبی را به اتهاماتی چون جاسوسی و یا فعالیت‌های اجتماعی اعدام می‌کنند.

دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل با اشاره به اینکه اقدامات خشونت‌آمیز در لیبی افزایش یافته اظهار داشت: دستکم هر ماه 60 تن به طور میانگین در لیبی کشته می‌شوند این در حالی است که سازمان ملل در تلاش برای دستیابی به توافقی جهت تشکیل دولت وحدت ملی و مقابله با گروه تروریستی داعش است.

در حالی که دو دولت طرابلس و طبرق در لیبی بر سر قدرت با یکدیگر درگیر هستند، مارتین کوبلر، فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی ظرف چند روز آتی مذاکرات سختی را با گروه‌های مختلف لیبی آغاز می‌کند.

بن سودا در گزارش خود افزود: اعدام‌ها و دیگر جنایات منسوب به داعش و گروه‌های مسلح هم‌پیمان آن از جنایات دیگر گروه‌های مسلح بسیار فراتر رفته است.

با این حال شبه نظامیان گروه "فجر لیبی" در طرابلس و ارتش ملی لیبی نیز مرتکب جنایات گسترده‌ای شده‌اند.

در سال گذشته میلادی خشونت‌ها در لیبی نزدیک به 450 هزار تن از ساکنان این کشور را مجبور به فرار کرد.

دادستان کل لاهه تاکید کرد آماده آغاز تحقیقات جدیدی در مورد جنایات جنگی در لیبی است اما بودجه کافی برای آن را در اختیار ندارد.

301301

کد خبر: 545659

وب گردی

وب گردی