خرید و فروش نوزاد در تهران با قیمت 100 هزار تومان !/به متکدیان صاحب نوزاد کمک نکنید/ اکثر نوزادان HIV مثبت اند

فاطمه دانشور ، به خرید و فروش نوزادان در جنوب تهران اشاره کرد و گفت: زنان روسپی و کارتن خواب در بیمارستان های جنوب و مرکز شهر زایمان می کنند و بعد از به دنیا آوردن ، نوزاد را به قیمت 100 تا 200 هزارتومان می فروشند .

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که اکثر نوزادان متولد شده مبتلا به HIV هستند ، گفت : این بچه ها در اطراف چند بیمارستان در جنوب و مرکز تهران خرید و فروش می شود و مسئولان بیمارستان هیچ دستی در این قضیه ندارند .

مددکاران بیمارستان های فوق با سازمان بهزیستی در تماس هستند اما هنوز از سوی بهزیستی برای جلوگیری از فروش نوزادان اقدام مثبتی انجام نشده است .

فاطمه دانشور گفت:نوزادانی که مادران معتاد و کارتن خواب به دنیا می آورند توسط باندهای مختلف از جمله متکدیان خریداری می شود . البته این بچه ها به دلیل بیماری های مادرزادی و عدم نگهداری صحیح عمر کوتاهی دارند .

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد : مسئله ی نابهنجار دیگری که در شهر تهران در حال گسترش است ، ورود دختران فراری به تهران و باردار شدن آنها می باشد . نوزادان متولد شده از این دختران فراری با قیمت های بالاتری به فروش می رسد .

فاطمه دانشور از شرایط کنونی و آینده نا امید کننده زنان کارتن خواب و معتاد ابراز نگرانی کرد و گفت : از شهروندان تهرانی می خواهیم ابدا به متکدیان و خصوصا آنهایی که نوزاد دارند کمک نکنند زیرا کمک شهروندان باعث رونق گرفتن این افراد می شود.

اگر شهروندان تهرانی با این گروه افراد برخورد کردند با شماره 137 یا موسسه خیریه مهر آفرین به شماره 35260 تماس بگیرند .

عضو شورای اسلامی شهر تهران از عملکرد سازمان بهزیستی در واگذاری کودکان و نوزادان به خانواه های متقاضی انتقاد کرد و گفت : سخت گیری های شدید سازمان بهزیستی سبب به وجود آمدن خرید و فروش کودکان شده است و امیدوار هستیم این سازمان مسئول در سیاست های خود تجدید نظر کند تا در شهر تهران روزانه یک کودک به فروش نرسد !

105105

کد خبر: 545713

وب گردی

وب گردی