هنوز علت سقوط هواپیمای روسی مشخص نیست

کمیته تحقیقات در مورد دلایل سقوط هواپیمای مسافربری روسی در شبه جزیره سیناء در کنفرانسی خبری آخرین نتایج تحقیقات در این خصوص را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ایمن المقدم، رئیس کمیته تحقیقات عنوان داشت که دولت مصر گروه‌های ویژه و بازرسان را پس از وقوع این رخداد اعزام کرد و صندوق سیاه این هواپیما در روز وقوع این رخداد بیرون کشیده شد.

رئیس کمیته تحقیقات اعلام کرد که صداهایی در آخرین نوار ثبت شده در صندوق سیاه وجود دارد و بررسی و تحلیل آن زمان می‌برد.

وی تاکید کرد که همچنان تعیین دلیل تکه تکه شدن هواپیما غیر ممکن است.

رئیس این کمیته که برای بررسی دلایل سقوط هواپیمای روسی در شبه جزیره سیناء تشکیل شده است،‌ اعلام کرد که هیات‌هایی از روسیه،‌ فرانسه،‌ ایرلند و آلمان در این تحقیقات شرکت کرده‌اند.

رئیس کمیته تحقیقات تاکید کرد که پنج گروه فرعی برای تحقیقات در مورد سقوط این هواپیمای روسی تشکیل شدند که از جمله‌ آنها گروهی برای بررسی صندوق سیاه است.

رئیس کمیته تحقیقات تاکید کرد: هیچ اطلاعات محرمانه‌ای را از سوی هیچ طرفی در مورد این هواپیما دریافت نکرده‌ایم.

ایمن المقدم عنوان داشت که دولت مصر همچنین از نمایندگانی از روسیه، ایرلند، فرانسه کشور طراح این هواپیما و آلمان کشور سازنده این هواپیما و همچنین برخی از شرکت‌های هواپیمایی متخصص برای انجام تحقیقات دعوت کرد.

در این کنفرانس خبری اعلام شد که لاشه‌های این هواپیما در مسافت 10 کیلومتری پخش شده‌اند و برخی از آنها گم شده‌اند و صدایی در آخرین ثانیه از نوار ثبت شده صندوق سیاه شنیده شده است. اما لاشه هواپیما دلیل مشخصی را در مورد دلایل سقوط این هواپیما ارائه نمی‌دهد.

در این کنفرانس همچنین تاکید شد: ما همچنان در مرحله جمع آوری داده‌ها هستیم و تمامی سناریوهای ممکن را بررسی می‌کنیم. ما دستمان را بر روی نتیجه گیری نهایی در مورد سقوط این هواپیما نگذاشته‌ایم و همچنان زود است که دلایل این سقوط شناسایی شود. نیروهای هوایی مصر پنج سفر جداگانه به مکان این حادثه داشت که گروه تحقیقات را به آنجا برد و محققان از لاشه‌ها عکس گرفتند و آنها را بررسی کردند. همچنین این برنامه ریزی شده است که کمیته سفرهای بیشتری را برای بازدید مکان وقوع این حادثه در روزهای آتی داشته باشد.

این کنفرانس خبری با حضور تعداد زیادی از رسانه‌های مصری و جهانی برگزار شد.

301301

کد خبر: 545753

وب گردی

وب گردی