7 میلیون ایرانی دیابت دارند/25 میلیون ایرانی  مبتلا به چاقی هستند/ افراد دیابتی  ایزومالت بخورند

ایزومالت نوعی جایگزین مصنوعی برای شکر است که وجود آن در صنایع غذایی الزامی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مهندس نرگس نادیان کارشناس ارشد صنایع در مورد جایگزین‌های قندی در صنایع غذایی گفت: ایزومالت، نوعی قند مصنوعی است که از چغندر تولید شده است و نه تنها مضرات شکر را ندارد بلکه برای بدن بسیار مفید است.

نادیان ادامه داد: از جمله اثرات فیزیولوژی این ماده بر بدن عبارتند از کنترل چاقی به دلیل پائین بودن میزان کالری نسبت به شکر و پائین بودن شاخص آزاد کردن گلوکز در آن. همچنین کنترل قند خون به دلیل کاهش پاسخ انسولین و جلوگیری از پوسیدگی دندان به دلیل ph مناسب و راهی مناسب برای بیماری‌های گوارشی از جمله کولون روده و سرطان روده بزرگ بسیار مناسب است.

او افزود : این ماده چند سالی می‌شود که تولید شده است اما متاسفانه آنطور که باید در صنایع مواد غذایی شناخته نشده است. با توجه به اینکه این ماده بسیار ارزشمند است و جایگزینی مناسب برای شکر است ، نیاز به معرفی و اطلاع رسانی دارد. چرا که امروزه حدود 7 میلیون ایرانی مبتلا به بیماری دیابت هستند و سالیانه هزینه مالی سنگینی بابت درمان این بیماری به نظام سلامت کشور وارد می‌شود و از طرفی 25 میلیون نفر ایرانی،‌معادل یک سوم جمعیت کشور مبتلا به چاقی هستند، بنابراین بهتر است برای کنترل این مشکلات از جایگزین‌های مناسب برای شکر استفاده کنیم و این مواد جایگزین از جمله ایزومالت نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه بخصوص در افراد مبتلا به دیابت دارند.

105105

کد خبر: 545861

وب گردی

وب گردی