گشت ارشاد 40 برابر شد/ افزایش 98 درصدی مزاحمت زنان و دختران/در قم هم حجاب و عفاف رعایت نمی شود

 روز گذشته نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه گفت: براساس آمار ناجا افزایش 98 درصدی مزاحمت زنان و دختران در سال گذشته را شاهد بوده‌ایم. این در حالی است که معاونت اجتماعی نیروی انتظامی‌از 40 برابر شدن گشت‌های ارشاد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه آرمان نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه از افزایش ناگهانی 200 تا 300 موردی تجاوز به عنف از سال 89 خبر داد و گفت: در سال 93 حدود یک هزار و 313 مورد تجاوز به عنف گزارش شده است که این آمار اگرچه در مقایسه با سال 92 کاهش 30 فقره ای را نشان می‌دهد اما در مجموع از سال 89 تجاوز به عنف یک افزایش ناگهانی 200 تا 300 موردی داشته و همان رقم تقریبا ثابت است.

قنبرنژاد با بیان اینکه میزان مزاحمت زنان و دختران در سال 89، حدود 72 هزار مورد بوده است، گفت: براساس آمار نیروی انتظامی‌مزاحمت زنان و دختران در سال 93 به 142 هزار و 933 مورد رسید که افزایش 98 درصدی داشته است.

جمع‌آوری همه معتادان در یک هفته

این در حالی است که معاون اجتماعی نیروی انتظامی‌گفت: مردم باید مطالبه کنند که مواظبت از جوانان کار چه دستگاه‌هایی است و به عنوان مثال عفاف و حجاب دغدغه اصلی ماست اما در بحث عفاف و حجاب 26 دستگاه مسئولیت دارند و پلیس آخرین ایستگاه است. منتظرالمهدی گفت: گزارش‌هایی برایمان می‌آید که حجاب و عفاف رعایت نمی‌شود اما در حوزه اجتماعی و فرهنگی باید از سازوکار خودش استفاده کرده و کار اساسی انجام داد. معاون اجتماعی نیروی انتظامی‌جمهوری اسلامی ‌با بیان اینکه گشت‌های ارشاد 40 برابر شده است، گفت: جامعه‌سازی مستلزم خودسازی است و همه ما باید از خودمان شروع کنیم تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم. منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی‌جمهوری اسلامی ‌به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای دارد و انتظار داریم که اعضای هیئات نیز به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند اما از هرگونه درگیری خودداری کنند زیرا برخورد وظیفه نیروی انتظامی ‌است و نیروی انتظامی ‌همواره با متخلفان برخورد خواهد کرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی‌در ادامه گفت: در کمتر از یک هفته می‌توانیم همه معتادان را جمع‌آوری کنیم اما همه جوانب انسانی را باید در نظر بگیریم.

به گزارش فارس، او تصریح کرد: همایش‌های زیادی درباره عفاف و حجاب با حضور علما و مراجع عظام تقلید برگزار شده است و در زمینه اعتیاد نیز دوره‌های زیادی با حضور کارشناسان برگزار شده و عده زیادی با حمایت و برنامه‌های این کانون از اعتیاد رهایی یافته‌اند.

استان‌های ایلام، کرمانشاه و کردستان در صدر خودکشی

نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه بعد از موضوع مزاحمت برای خانم‌ها با بیان اینکه ضرب و جرح، توهین، تهدید و تخریب جزو 10 اتهام نخست کشور در 5 سال اخیر است، گفت: براساس معاینات پزشکی قانونی استان‌های چهارمحال وبختیاری، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ جمعیتی در حوزه نزاع بیشترین آمار و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی کمترین نزاع را در کشور را در سال 93 داشته‌اند.

به گفته قنبرنژاد، براساس آمار پزشکی قانونی دو هزار و 300 مورد قتل عمد در سال 93 اتفاق افتاد که استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان به نسبت جمعیت خود بیشترین قتل عمد در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند. نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه با بیان اینکه ایلام، کرمانشاه و کردستان بیشترین میزان خودکشی را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند، گفت: براساس آمارهای موجود 50 درصد خودکشی‌ها با شیوه مرسوم حلق آویز انجام می‌شود و مسمومیت با سم، مسمومیت با دارو، سوختگی و استفاده از سلاح گرم در رده‌های بعدی شیوه خودکشی قرار دارد.

افزایش 62 درصدی پرونده‌های تخریب

این مقام قضائی از افزایش 62 درصدی پرونده‌های تخریب از سال 89 تا 93 خبر داد و گفت: 116 هزار و 971 مورد پرونده تخریب در سال 89 وجود داشت که در سال 93 به 189 هزار و 92 مورد افزایش یافته است.

قنبرنژاد با بیان اینکه 17‌هزار و 869 مورد پرونده در دادگاه کیفری در سال 90 تشکیل شده است، گفت: در سال 91 این تعداد پرونده‌ها به 16 هزار و 565 مورد کاهش یافته که رشد منفی 7/3درصدی را شاهد بودیم. به گزارش ایرنا به گفته او، در سال 92 حدود 17 هزار و 281مورد پرونده وارد دادگاه کیفری شد که در مقایسه با سال 91، 4/3درصد افزایش یافته است و میزان ورودی پرونده‌ها در سال 93 نیز به 20 هز ار و 259مورد پرونده افزایش یافته است.

105105

کد خبر: 545888

وب گردی

وب گردی