دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با تحقیق و پژوهش گام های موثری برای رفع مشکلات شهری بردارد

شهردار اصفهان با اشاره به نقش سازنده دانشگاهیان در رفع مشکلات شهرداری ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی میتواند با تحقیق و پژوهش و ارائه راهکار های عملی در حوزه های صنایع دستی، معماری اسلامی و معماری ایرانی _ اسلامی، برنامه ریزی نوین شهری، خلاقیت و نو آوری در شهرها، ترافیک و حمل و نقل به ویژه توسعه حمل و نقل غیر موتوری، انرژی های نو و پاک  و فناوری های نوین شهری گام های موثری برای رفع مشکلات شهری بردارد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان که به مناسبت روز جهانی شهر ساز در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد حضور داشت با اشاره به نقش سازنده دانشگاهیان در رفع مشکلات شهرداری ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی میتواند با تحقیق و پژوهش و ارائه راهکار های عملی در حوزه های صنایع دستی، معماری اسلامی و معماری ایرانی _ اسلامی، برنامه ریزی نوین شهری، خلاقیت و نو آوری در شهرها، ترافیک و حمل و نقل به ویژه توسعه حمل و نقل غیر موتوری، انرژی های نو و پاک و فناوری های نوین شهری گام های موثری برای رفع مشکلات شهری بردارد.

جمالی نژاد در جمع دانشجویان شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت : ما برای اینکه شهری پایدار داشته باشیم باید الزامات پایدار و مدونی هم در حوزه های درآمد، خدمات و عمران داشته باشیم و مولفه ها آن را رعایت کنیم . این واحد دانشگاهی میتواند برای ما تولید دانش داشته باشد. دانش های مرتبط با حوزه های مدیریت شهری باید در دانشگاه ها تولید شود و ما در شهرداری به آن عمل کنیم . البته تا کنون این ارتباط مستمر و دائمی نبوده و گاها به صورت مقطعی همکاری هایی بین شهرداری و دانشگاه وجود داشته است.باید یک رابطه نهادینه شده و مداوم را تعریف کرد تا این ارتباط به صورت همیشگی وجود داشته باشد.

شهردار اصفهان با اظهار تمایل نسبت به عقد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد و شهرداری اصفهان، افزود : با توجه به بندهای مختلف تفاهم نامه های خواهر خواندگی، دیپلماسی های علمی و دانش محور نیز در آن لحاظ شده است که از این طریق میتوانیم در زمینه های مختلف اعزام استاد و دانشجو داشته باشیم. دانشجو های معماری این دانشگاه میتوانند در موضوع های مختلف ورود پیدا کنند و در سمینار های معتبر دنیا مقالات خود را ارائه دهند. شهرداری اصفهان هم آمادگی لازم برای عقد هرگونه تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد را دارد.

درپایان شهردار اصفهان به همراه رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از نمایشگاه شهرسازی در دانشکده هنر،معماری و شهرسازی این دانشگاه بازدید کردند و از نزدیک دیدگاه های دانشجویان شهر سازی در حوزه طراحی شهری آشنا شدند.

20101

کد خبر: 545975

وب گردی

وب گردی