تخت روانچی از علاقمندی ایران به توسعه روابط با آمریکای لاتین خبر داد

معاون وزیر امور خارجه از علاقمندی ایران به توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی با کشورهای آمریکای لاتین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست مشترک سفیران و نمایندگان سیاسی کشورهای حوزه آمریکای لاتین در تهران با سفیران جمهوری اسلامی ایران در آمریکای لاتین با حضور مجیدتخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه و مدیران ارشد حوزه آمریکا در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

معاون ظریف در این نشست با اشاره به جایگاه کشورهای حوزه امریکای لاتین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی گفت: جمهوری اسلامی ایران به توسعه و تعمیق روابط با حوزه آمریکایی لاتین به‌ویژه در حوزهای مختلف از جمله اقتصادی، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های چند جانبه علاقمند و مصمم است.

مجید تخت روانچی با اشاره به تغییرات به‌وجود آمده در جامعه جهانی و ظرفیت‌های اقتصادی قابل توجه در منطقه آمریکای لاتین، تاکید کرد در چنین فضایی فرصت‌های مهمی برای همکاری فراهم شده و باید مسیر همکاری‌ها را برای شکوفایی روابط هموار کرد.

او سفر رییسان‌جمهور کشورهای آمریکای لاتین به تهران برای شرکت در اجلاس بین‌المللی گازی را فرصتی مغتنم برای رایزنی با هدف توسعه و تعمیق روابط دوجانبه و منطقه‌یی برشمرد.

وی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک مقامات ارشد کشورمان به منطقه آمریکای لاتین سفر کنند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات خاورمیانه، پدیده تروریسم و افراط‌گرایی را معضل بین‌المللی برشمرد و تاکید کرد مبارزه با این پدیده شوم تنها با همکاری و مشارکت تمامی کشورهای منطقه خاورمیانه و جامعه بین‌المللی امکان‌پذیر است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین ضمن تشریح آخرین روند اجرای برجام، پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خویش در قبال اجرای برجام را مورد تاکید قرار داد و در همین رابطه ابراز امیدواری کرد با اجرای برجام در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحریم‌های بین‌المللی لغو شود.

در این دیدار سفیران و نمایندگان کشورهای منطقه آمریکای لاتین از جمله برزیل، مکزیک، ونزوئلا، کوبا، اروگوئه، بولیوی، اکوادور، آرژانتین و نیکاراگوا به‌طور جداگانه طی سخنانی بر تقویت و توسعه روابط در ابعاد مختلف تاکید و ابراز امیدواری کردند با لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، مناسبات دوجانبه به‌ویژه در حوزه اقتصادی به سطح مطلوب و قابل قبولی برسد.

201/201

کد خبر: 546066

وب گردی

وب گردی