قنبری: روحانی اعتقاد عمیقی به پیشبرد حقوق و آزادی‌های عمومی دارد/آزادی مطبوعات تداوم بخش آزادی اندیشه و بیان است

عضو حزب مردم سالاری گفت: تدوین منشور حقوق شهروندی در دولت  نشان  از این دارد که بحث حقوق و آزادی های عمومی به صورت جدی مورد توجه رییس جمهور است .

داریوش قنبری، نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با بیان اینکه قانون مطبوعات باید اصلاح شود تا زمینه آزادی بیان بیشتری را فراهم کند،گفت :محدودیت هایی وجود دارد که مطبوعات ما به درستی نمی توانند رسالت خود را که قانون به آنها محول کرده است ایفا کنند .

عضو حزب مردم سالاری افزود: آزادی مطبوعات تداوم بخش آزادی اندیشه و بیان است اندیشه وقتی آزاد است که بیان شود و بیان وقتی ماندگار است که به متن تبدیل شده به چاپ برسد. بنابراین در شرایط فعلی نیازمند تحولاتی در مسیر قانون مطبوعات هستیم که اجازه داده شود ازادی رسانه ها به شکل کامل متناسب با شان جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گیرد تا مردم بتوانند آنچه در اندیشه دارند بیان کنند و ترسی از بازخواست پیرامون بیان اندیشه خود نداشته باشند .

قنبری با اشاره به مواضع رییس جمهور در این باره گفت: آقای روحانی اعتقاد عمیقی به پیشبرد حقوق و آزادی های عمومی دارند و بحث او در راستای دفاع از حقوق و آزادی های اساسی شهروندی بود که یکی از آنها بحث آزادی اندیشه و مطبوعات است .

وی ادامه داد: تدوین منشور حقوق شهروندی در دولت نشان از این دارد که بحث حقوق و آزادی های عمومی به صورت جدی مورد توجه رییس جمهور است .

عضو حزب مردم سالاری با اشاره به گفته رییس جمهور پیرامون نظام مند شدن قانون مطبوعات گفت: ‌‌برای نظام مند کردن مطبوعات باید اهالی اندیشه و تفکر و دست اندرکاران مطبوعات در این زمینه گام بردارند و تشکلهایی را در این زمینه احیاء کنند.

203 /201

کد خبر: 546240

وب گردی

وب گردی