ضرورت حمایت ورزش از فعالیت های خیر خواهانه

همایش هیمالیا نوردان استان تهران، با شعار حفظ کوه برای تامین آب و حمایت از کودکان نقص ایمنی با حضور پیشکسوتان، مسئولان عرصه ورزش، هیمالیانوردان کشور و خانواده های ورزشکاران در مرکز همایش های شهید قندی برگزار شد.

زهره حاجیان: در این همایش گزارش برنامه صعود تیم های منتخب استان به قله های کنگور و موستاق آتا ارائه و از هیمالیانوردان استان تهران تجلیل شد.
پخش گزارش تصویری زیبا از صعود قله موستاق آتا بخش ویژه مراسم بود که با استقبال گسترده شرکت کنندگان در همایش روبرو شد .
در این مراسم مهندس کاوه کاشفی؛ سرپرست تیم صعود کننده به قله موستاق آتا صعود به این قله را از نظر بی حادثه بودن ارزشمند دانست و گفت: خوشبختانه همه 12 نفر شرکت کننده در این برنامه موفق به صعود قله شدند .
او با اشاره به اینکه فعالیت های کوهنوردی در چند سال اخیر کمرنگ شده بود گفت: کار موستاق آتا در مقیاسی کوهنوردی دنیا کار ویژه ای نبود اما گروه صعود کننده این کار معمولی را با کیفیت و دقت انجام دادند و مهمترین کار را خانم های گروه انجام دادند که با وجود سختی های راه موفق به فتح قله شدند.
کاشفی تاکید کرد: همه 12 نفری که انتخاب شدند زیر نظردانشجوی دکتری با برنامه های دقیق تمرین بدن سازی می کردند و خانم ها هم علاوه بر تمرین های سخت یاد گرفتند که در صعود هیچ کس به آنها کمک نخواهد کرد و همه وسایل و تجهیرات را بدون کمک گرفتن از اعضای گروه حمل کردند و حتی چادرها را خودشان بر پا می کردند و این برنامه نشان داد که زنان با قدرت و توانایی قله 7500 متری را فتح کردند و توانایی کارهای سخت و دشوارتر و فتح قله های بزرگتر را هم دارند .
تیم کوهنوردی با مظلومیت اعزام شدند
در این همایش حمیدرضا گرشاسبی؛ مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران، کوهنوردی را رشته ای جذاب و سخت دانست و گفت: این تیم با مظلومیت اعزام شدند و همه این 12 نفر که موفق به صعود شدند افتخار آفریدند و از مدال آوران محسوب می شوند و در مراسمی که با حضور مسئولان برگزار خواهد شد از انها تجلیل می شود .
او با اشاره به اینکه ورزش استان تهران مدت ها دچار رخوت و بیماری شده بود گفت: امیدوارم ورزش استان تهران با افزایش اعتبارات از وضعیت کنوکی خارج شود و جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
گرشاسبی گفت: در حال حاضر ورزش ایتان تهران رتبه هشتم را در کشور داردو پر واضح است که برازنده استان تهران نیست.
در این همایش مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران برای واریز مبلغی از طرف اداره ورزش به حساب هیئت کوهنوردی استان تهران برای رفع بخشی از مشکلات این هیئت اعلام آمادگی کرد.
ضرورت حمایت ورزش از فعالیت های خیر خواهانه
در ادامه همایش نماینده ریاست فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، به ضرورت حمایت ورزش از فعالیت ها خیرخواهانه مانند حمایت از کودکان نقص ایمنی و کودکان محک و... اشاره کرد و گفت: در صعودهایی که انجام می شود عده زیادی تلاش می کنند که معمولا نامی از آنها برده نمی شود و اینها از زمان مطرح شدن فکر صعود تا آخرین لحظه صعود در پشت صحنه خالصانه در حال تلاش هستند.
او تاکید کرد: ورزش استان تهران از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی ندارد اما با وجود 31 هیات کوهنوردی امیدواریم وضعیت بهتر شود.
مشکلات اقتصادی مهمترین مشکل ورزش است
در ادامه این همایش رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران، بعد از ارائه گزارش مختصری از وضعیت صعودهای برون مرزی سال 94، به ارائه گزارش هزینه های برنامه صعود و تلاش بر روی قلل موستاق آتا و کنگور پرداخت و از کسانی که در اجرای این برنامه ها تیم و هیئت را یاری کردند قدردانی و تشکر کرد و گفت: برای این صعود 100 پسر و 40 دختر ثبت نام کرده بودند و در اردوها حاضر شدند و در نهایت دو تیم A و B تشکیل شد و به قله کنگور اعزام شدند.
رمضانی گفت: مشکلات اقتصادی مهمترین مشکل ورزش است و برای صعود به موستاق آتا فقط توانستیم 100 هزار دلار ارز دولتی بگیریم .

تجلیل از پیشکسوتان هیمالیا نوردی
این همایش با دعوت از پیشکسوتان هیمالیانوردی که در سال های 52، 53 و 56 عضو تیم ملی کوهنوردی کشورمان بودند به روی سن ادامه پیدا کرد و این پیشکسوتان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از هیمالیانوردان و کوهنوردان برتر سال 94 تجلیل به عمل آمد.
105/601

کد خبر: 546269

وب گردی

وب گردی