باید موجی ناآرام در راستای پیشرفت مناطق محروم باشیم/ اشتغالزایی با توجه به فرهنگ بومی صورت گیرد

رئیس کمیته امداد در بیست و هشتمین سفر استانی خود به روستاهای محروم منطقه منوجان و منازل مددجویان در شهرستان قلعه گنج و دهستان مارز در استان کرمان به منظور حل مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز ازسایت خبری کمیته امداد، مهندس سیدپرویز فتاح در این سفر با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان قلعه‌گنج بر روی نقشه ایران ناشناخته بود،گفت: اما امروز با آن زمان فاصله زیادی گرفته‌ایم و پیشرفت‌های چشمگیری در این مناطق رخ داده است.

وی ادامه داد: هر کسی از مسئولان که می‌خواهد، فخرفروشی کند به جنوب کشور، قلعه‌گنج و بشاگرد می‌آید و می‌گوید من به این مناطق رفته‌ام و خدمت کرده‌ام.

او با بیان اینکه همه ما به ویژه قلعه‌گنجی‌ها و بشاگردی‌ها باید موجی ناآرام در راستای پیشرفت مناطق محروم باشیم و ما مسئولان نیز باید در راه این مردم خود را فدا کنیم، تصریح کرد: باید با توجه به فرهنگ این مناطق اشتغالزایی صورت گیرد و فرهنگ مردم یکی از داشته‌های ارزشمندی است که هر جایی یافت نمی‌شود.

فتاح گفت: به فرموده امام راحل مردم ولی‌نعمت ما هستند و هیچ کس نمی‌تواند، منتی بر مردم بگذارد و این مردم هستند که باید به مسئولان منت داشته باشند.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: جنوب استان کرمان و منطقه مارز از نبود آموزش صحیح کسب و کار رنج می‌برند و باید سطح آموزش‌های اشتغالزایی و خود اشتغالی در این مناطق افزایش یابد.

فتاح افزود: تمام مسئولان این مناطق باید بومی باشند تا احساس تحول در این منطقه شکل بگیرد و همچنین باید استعدادهای مردم و ظرفیت منطقه شناسایی و بر اساس این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

گفتنی است فتاح در نخستین روز از سفر استانی خود در جنوب استان کرمان، به همراه جمعی از مسئولان و فرماندار منوجان از برخی روستاهای محروم از جمله روستاهای سرف، چاه‌آموزی، پشت‌سر و مناطق کمتر توسعه‌یافته شهرستان منوجان بازدید کرد.

در این سفر که با هدف شناسایی محرومیت ها و کمبودها منطقه منوجان صورت گرفت، ظرفیت‌های موجود در شهرستان منوجان شناسایی و همچنین زمینه‌های اشتغال و خودکفایی برای مردم و جوانان این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیته امداد در ادامه سفر به جنوب کرمان به همراه جمعی از مسئولان شهرستان قلعه گنج از دو منزل مددجویان در قلعه‌گنج سرکشی کردند و از نزدیک مسائل و مشکلات این خانواده ها را مورد بررسی قرار دادند.

فتاح در ادامه سفر به شهرستان قلعه گنج به همراه جمعی از مسئولان شهرستان قلعه‌گنج از مدرسه شبانه‌روزی خیّرساز امام حسین(ع) دهستان مارز بازدید و از نزدیک مشکلات این مدرسه را مورد بررسی قرار داد و همچنین با حضور رئیس کمیته امداد ، 14 خانه بهداشت روستایی در شهرستان محروم قلعه گنج افتتاح شد.

شایان ذکر است از دیگر برنامه های رئیس کمیته امداد در این سفر سه روزه به استان کرمان دیدار با استاندار،نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان،حضور در مراسم تجلیل از 2هزار و 500 خانواده خودکفا شده تحت حمایت استان،بازدید از مجتمع آموزشی مرکز فنی و حرفه ای کرمان،حضور در مراسم افتتاحیه مرکز کاریابی در شهرک صنعتی خضراء کرمان،نشست با مدیران،کارکنان و مددکاران کمیته امداد استان،بازدید از منازل مددجویان و مرکز نیکوکاری بوتراب در شهر اختیار آباد کرمان و حضور در گلزار شهدای شهرستان بم و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و جانباختگان زلزله بم است.

105105

کد خبر: 546316

وب گردی

وب گردی